728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

روزنامه حکومتی وطن امروز: آقای روحانی قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را؟

-

آخوند روحانی رئیس جمهور رژیم  آخوندی-آرشیو
آخوند روحانی رئیس جمهور رژیم آخوندی-آرشیو
روزنامه وطن امروز وابسته به باند خامنه‌ای 23 آبان 95 در مطلبی تحت عنوان ”فرار رو به جلو در پساترامپ ”تناقضات گفته‌های آخوند روحانی در مورد برجام را رو کرده و نتیجه‌گیری کرده که: «شاید از سر اضطراب اینطور متناقض سخن می‌گویید، چون برای شما سخت است قبول کنید تمام اعتبار سیاسی‌تان در معرض خطر است!».

این روزنامه ابتدا خطاب به روحانی می‌نویسد شما در برابر تهدید پاره کردن برجام توسط ترامپ گفته اید: «هوشمندی ایران این بود که برجام را به‌عنوان قطعنامه شورای امنیت ثبت کرد که با تصمیم یک دولت قابل تغییر نیست».

سپس اضافه می‌کند که: «مهم‌ترین نکته آن است که برخلاف نظر صریح ریاست جمهور که از یکی بودن قطعنامه و برجام می‌گویند، در توضیح بند 18 برجام به صراحت اینچنین آمده است: «مفاد این قطعنامه [شورای امنیت] به منزله مفاد برجام نیست». پس مشخصاً برخلاف نظر رئیس‌جمهور برجام و قطعنامه 2 سند کاملاً مجزا هستند اما حتی اگر فرض را بر این بگیریم که برجام تا حد زیادی با قطعنامه اشتراک دارد مشکل دیگری رخ می‌نماید. نکته اساسی که وجود دارد این است که از قرار معلوم ریاست جمهور اساساً فراموش کرده‌اند درباره کدام قطعنامه صحبت می‌کنند! اگر منظور ایشان از قطعنامه همان قطعنامه 2231 شورای امنیت باشد باید به ایشان یادآور شد در همان زمان تصویب قطعنامه خود ایشان درباره قطعنامه فرمودند: «در «برجام» اصلاً چیزی راجع به بحث موشک، دفاع و سلاح مطرح نشده است، چیزی که وجود دارد در قطعنامه 2231 است... ما رسماً اعلام کردیم قائل به همین بندها به همین صورتی هم که در قطعنامه 2231 آمده نیستیم، در خود «برجام» هم تصریح کردیم که نقض قطعنامه به‌معنای نقض «برجام» نیست».

این روزنامه بعد از بیان این مطلب اضافه می‌کند: «حال با توجه به اظهارات «هوشمندانه» جدید ریاست جمهور مبنی بر اصل بودن قطعنامه و فرع بودن برجام! این سؤال پیش می‌آید که قسم حضرت عباس (ع) را باور کنیم یا دم خروس را؟».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71df7055-1c02-410f-bca2-02eb59d9a8f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات