728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۲۶شهریور ۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
درصفحات اول روزنامه‌های حکومتی وحشت خامنه‌ای از فروپاشی نظام تحت عنوان نفوذ فرهنگی و سیاسی؛ متناسب با منافع باندهای سرکوبگر بازتاب یافته است:
رسالت: خامنه‌ای: رصد مسائل داخلی، منطقه‌یی و بین‌المللی از وظایف اصلی سپاه است


ابرار: همه باید از مسائلی که به کرامت سپاه لطمه می‌زند دوری کنند


آفتاب یزد: خامنه‌ای: وظیفه نخبگان مستحکم کردن روحیه انقلابی است


افکار: سپاه اجازه نفوذ به دشمن را نمی‌دهد


حمایت: رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان سپاه: دشمن به‌دنبال نفوذ در مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم ساز است / نفوذ فرهنگی و سیاسی خطرناک از نفوذ اقتصادی و امنیتی است / نباید گذاشت امید شیطانی به خواب رفتن ملت در دل دشمن پا بگیرد / همه باید قدر سپاه پاسداران را بدانند
روزنامه‌های باند خامنه‌ای ضمن تکرار دلواپسیهای خامنه‌ای، سخنان وی در جمع پاسداران را اسباب تهاجم به اظهارات روز گذشته روحانی کرده‌اند:


حمایت: کافی است کشوری... از پذیرش نسخه‌های فرهنگی آنان استنکاف کند تا وارد عمل شده و با ابزارهایی نظیر نقض حقوق‌بشر، نادیده‌گرفتن آزادیهای اساسی و حمایت از تروریسم، سران آن کشور را به قبول خواسته‌های خود «مجبور» کنند...
با وجود تمام قرائن و شواهد نفوذ فرهنگی، برخی هم‌چنان خود را به خواب زده و... هر رطب و یابسی را به اسم گسترش فناوری در اختیار جامعه به‌خصوص جوانان قرار می‌دهند و فراموش می‌کنند که لطمه خوردن به باورها و آرمانها با تهدید جدی زیرساختهایی منجر می‌گردد که به ما ایستادگی آموخت.
جوان: در این مواجهه سی و اندی ساله، اگر‌چه انقلاب و انقلابیون شهدای گرانقدری... را تقدیم یا این‌که هزینه‌های زیادی هم‌چون ریزش‌های ناشی از اثرگذاری جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن را متحمل شده‌اند... این روزها غرب... با «برجام» به انتظار همراهی ایران با آنها در حل مسائل منطقه‌یی نشسته است، ... و اکنون مهم‌ترین آرزویش این است که متأثر از «برجام» و با اتکا به «نفوذی‌های داخلی» آن آرمانها و اصول را استحاله و به‌زعم خود در آن «تغییر» ایجاد کنند.


دلواپسان باند خامنه در روزنامه‌های پنجشنبه، ابراز وحشت خامنه‌ای از غرب را بهانه رویارویی با خط خود ولی‌فقیه در مسیر زهر خوران کرده‌اند. در همین رابطه فرصت را هم برای تهاجم به باند رفسنجانی و دولت حسن روحانی وهم برای حمله به توافقنامه و برجام مغتنم شمرده‌اند و مستقیم دنبال سود آن در جنگ قدرت در نمایش انتخابات آتی رفته‌اند:


کیهان: در خلال مذاکرات هسته‌یی اخیر یکی از مسئولان دولتی از گفتگوی مستقیم با آمریکا تعبیر به تابوشکنی کرد و حتی حمید ابوطالبی معاون سیاسی رئیس‌جمهور... طی اظهارنظری ارزش آغاز تعامل بین ایران و آمریکا را بیش از موضوع هسته‌یی دانست. این‌گونه اظهارنظرها این زنگ خطر را به صدا درآورد که آمریکا در نزد برخی مسئولان، دیگر «شیطان بزرگ» نیست و در نتیجه احتمالاً شاهد نوعی تغییر در عملکرد و دیدگاههای مسئولان خواهیم بود و این یعنی دشمن اولین خاکریز خود را فتح کرده است.
هنگامی که دشمن اولین خاکریز را فتح کند در پی باز کردن جای پای خود در عقبه استراتژیک ما خواهد بود.
اکنون و در زمانی که حرکت رو به جلو و گام به گام دشمن با هیچ واکنشی مواجه نمی‌شود دشمن گستاخ‌تر شده و به صراحت از نیات پلید خود پرده‌برداری می‌کند. پایگاه نشنال اینترست طی یادداشتی توافق هسته‌یی را تلاشی برای تغییر جهت نظام ایران برشمرد... به نظر می‌رسد علت‌العلل این تکاپو برای تأیید عجولانه و بدون بررسی توافق وین، همانا زمینه‌سازی این جریان برای رفتن به سراغ پروژه بعدی خود یعنی انتخابات باشد.
 
روزنامه‌های باند رفسنجانی-روحانی، رودرروی دلواپسیهای خامنه‌ای از نفوذ فرهنگی؛ فرصت را غنیمت شمرده و با به سخرهٴ گرفتن «ارزشهای فرهنگی» باند رقیب، به دود و دمهای تبلیغی برای رفسنجانی پرداخته اند:


آرمان: خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در حاشیه‌نگاری خود ازدیدار هفته گذشته دانشجویان دانشگاه شیراز با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت:
بچه‌های دانشگاه شیراز را که می‌بینم لذت می‌برم. هم در لباس متفاوتند و هم در ظاهر؛ یکی با تی‌شرت آمده، یکی با پیراهن رسمی و یکی کت و شلوار پوشیده است. دیگری اسپرت پوشیده است. آن‌قدر راحت آمده‌اند که‌گویی مهمانی خانوادگی خودشان است. . پس هیچ نگرانی وجود ندارد که با تی‌شرت خارجی هم به دیدار هاشمی‌رفت و سخن گفت
جنس دیدارهای آقای هاشمی همیشه همین‌طور است. این همان چیزی است که هاشمی هم از دانشگاه می‌خواهد، هم از جامعه. ظاهرسازی‌ها همیشه بدعاقبت است. ریاکاری به اختلاس می‌رسد.


تک و پاتک حول انتخابات و برجام مضمون مطالب تکراری روزنامه‌های هر دو باند در روز پنجشنبه است:


آرمان: هاشمی رفسنجانی: انتخابات مجلس غربال افراطی هاست، مردم مخالفان برجام را کنار می‌زنند


کارون: ناطق نوری: تمام مراحل مذاکرات زیر نظر رهبری انجام شد


اسرار: آیت‌الله زنجانی: مشکل جامعه امروز ما تنگ نظریها و نگاه‌های بسته است


روزان: ناطق نوری: مذاکرات از ابتدا تا برجام زیر نظر رهبری انجام شده است


اذعان ناگزیر به گوشه‌هایی از بحرانهای اقتصادی و اجتماعی همراه با رو کردن گوشه‌یی از اختلاسها و ناکارآمدیهای نظام؛ مضمون سایر مطالب روزنامه‌های پنجشنبه است:


کیهان: زیان 600میلیاردی تومانی کشور از واردات خودرو


شهروند: خشکسالی، بیکاری، و گردو غبار انگیزه زندگی در سیستان را کم کرده است، مهاجرت 130هزار نفر به‌دلیل خشکی هامون


جهان اقتصاد: سدگتوند رسماً از عوامل آلاینده کارون اعلام شد، مشاوران متهم شدند


تعادل: فرشاد مومنی تحلیل کرد: ناکامی در برنامه‌ریزی برای توسعه کشور


ابرار اقتصادی: بانکها پول ندارند وام نمی‌دهند


ابرار اقتصادی: قیمت نفت در کف.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/572ddfdc-4741-4059-bf3d-191d4279a638"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات