728 x 90

سالگرد تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران,

گرامیداشت پنجاهمین سالگرد بنیانگذاری سازمان مجاهدین خلق ایران و یادبود شهیدان قتل‌عام سال ۶۷ در کلیسای صلیب مقدس برلین

-

 -
-
همزمان با پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران، جلسه‌یی در کلیسای تاریخی صلیب مقدس در برلین با حضور شخصیتهای آلمانی و اروپایی و حامیان مقاومت ایران در آلمان برگزار شد.
در این جلسه همچنین یاد شهیدان قتل‌عام 30هزار زندانی مجاهد و مبارز در سال 67 گرامی داشته شد.

سخنرانان جلسه برلین عبارت بودند از:
مارتین پاتسلت ، نماینده مجلس فدرال و عضو کمیسیون حقوق‌بشر

 

 
دکتر آلخو ویدال کوآدراس، رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت

 

 
لئو داتسن برگ ، عضو پیشین هیأت‌رئیسه فراکسیون دموکرات‌مسیحی در مجلس فدرال آلمان

 

 
اوتو برنهارد، رئیس کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد و عضو هیأت‌رئیسه بنیاد کنراد آدنائر

 

 
کریستیان سیمرمن، رئیس دفتر حقوق‌بشر برلین
 
و هیله گوزه‌یاکوب رولف، دبیر کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد و رئیس افتخاری سندیکای مددکاران اجتماعی آلمان

 

 
دو تن از اعضای هیأت‌رئیسه شعبه منطقه‌یی حزب دموکرات‌مسیحی و نماینده‌یی از طرف گروه جوانان دموکرات‌مسیحی ایالت برلین نیز در این جلسه شرکت داشتند.

در شروع این مراسم فربد ماهوتچیان به میهمانان خوشآمد گفت و افزود: مقاومت ایران تضمین تغییر (در ایران) است و خواسته آزادی و دموکراسی را تجسم می‌بخشد... می‌خواهم از این‌جا به‌طور خاص به (اشرفی‌ها) درود بفرستم و بگویم، ما در کنار شما هستیم... چون شما پیشتازان این مقاومت هستید.
 
سخنرانی اوتو برنهارد: سلام ایران سلام اشرف
نخستین سخنران جلسه اوتو برنهارد ، رئیس کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد بود که طی سخنانی گفت: جنبش مقاومت مجاهدین خلق ایران... 50ساله (شده است). 50سال مبارزه برای حقوق‌بشر در ایران. بسیاری از مجاهدین سلامتی خودشان را فدای این مسیر کرده‌اند و یا اعضای خانواده‌شان را در این مبارزه از دست داده‌اند. من می‌خواهم از این‌جا به‌طور خاص به زنان و مردانی که در کمپ لیبرتی هستند پنجاهمین سالگرد تولد جنبششان صمیمانه تبریک بگویم. می‌خواهم به ساکنان کمپ لیبرتی... بگویم، شما تنها نیستید و ذهن و فکر ما با شماست.

پس از آن دکتر آلخو ویدال کوادراس با بیان گوشه‌یی از تجارب 15ساله خود در حمایت از مقاومت ایران گفت: سازمان (مجاهدین) گنجینه‌یی از ارزشهای اخلاقی، سیاسی و فرهنگی است و به‌صورت مؤثر در این راستا عمل می‌کند که استانداردهای دموکراتیک در جهان ما تقویت شوند. سازمان مجاهدین خلق برای اسلامی بردبار و دموکراتیک تلاش می‌کند. بدین ترتیب این سازمان آنتی‌تز بنیادگرایی اسلامی را در خاورمیانه شکل می‌دهد.
رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت ضمن محکوم‌کردن مماشات کشورهای غربی در قبال رژیم آخوندی و بی‌عملی آنها در قبال جنایات صورت‌گرفته علیه مردم ایران و علیه اشرفی‌ها، تأکید کرد:
(وقایع) کمپ اشرف و لیبرتی از بدترین نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد تا کجا جامعه بین‌المللی مسئولیت خود را زیر پا گذاشته است... رژیم ایران امروز بزرگترین تهدید صلح و امنیت جهانی است. این رژیم بزرگترین منبع ترور و بنیادگرایی است. اتحادیه اروپا باید سیاست شکست‌خوردهٴ مماشات را در قبال این رژیم متوقف کند و... باید از مقاومت دموکراتیک (ایران) حمایت کند. اگر ما خواستار دموکراسی و ثبات در این منطقه هستیم، بهترین فرصت در سرنگونی آخوندها نهفته است. هر کس که به حقوق‌بشر، آزادیهای شهروندی و یک جامعه باز در جهان اعتقاد دارد، باید از سازمان مجاهدین خلق ایران حمایت کند و آلترناتیو دموکراتیک برای ایران یعنی شورای ملی مقاومت تحت رهبری خانم رجوی را به‌رسمیت بشناسد.

سخنران بعدی مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران در کلیسای صلیب مقدس در برلین لئو داتسن‌برگ با درود به مجاهدان اشرفی در کمپ لیبرتی، به بیان روند کارزار شیطان‌سازی رژیم آخوندی علیه مقاومت ایران در کشورهای غربی پرداخت و گفت: همین جنگ هم جنگ خوبی بود و (باعث شد) ابعاد حمایتهای پارلمانی گسترش پیدا کند...
غرب و کشورهای غربی باید موضوع حقوق‌بشر در ایران را مبنای معاملات اقتصادی قرار دهند. موضوع لیبرتی باید با یک راه‌حل مثبت حل شود. باید (ساکنان) لیبرتی به آزادیهای مورد نظر برسند و فشارها بایستی از روی آن برداشته شود...

پس از آن مارتین پاتسلت ، عضو کمیسیون حقوق‌بشر مجلس فدرال آلمان از حزب دموکرات‌مسیحی در سخنرانی خود خطاب به اعضای مقاومت ایران، گفت: من شجاعت شما، تحمل شما و قدرت شما را که اکنون 50سال است امید را زنده نگه می‌دارید تا روزی مردم و کشورتان به آزادی برسند، تحسین می‌کنم.
این امید ویژگی برجستهٴ شما است و من می‌خواهیم در این امید با شما سهیم باشم... بیایید... صدایمان را بلند کنیم تا اعمال وحشیانه و غیرانسانی در ایران نتواند در سکوت به‌رسمیت شناخته شود.

در مراسم برلین هیله یاکوب رولف طی سخنانی به سابقه آشنایی خود با زنان مقاومت ایران و اولین دیدارش با رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران پرداخت و گفت که از طریق مقاومت ایران با مقولهٴ بنیادگرایی مذهبی و پدرخواندهٴ تروریسم یعنی رژیم حاکم بر ایران آشنایی پیدا کرده است.
وی مجاهدان اشرفی را سدی در مقابل بنیادگرایی رژیم آخوندی توصیف کرد.

کریستیان سیمرمن در سخنرانی خود با اشاره به جنایات رژیم آخوندی، به‌طور خاص قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67، گفت: عاملان این جنایتها هرکس که باشند باید در دادگاههای بین‌المللی محاکمه شوند... من کمتر سازمانی را یافته‌ام که با این شفافیت و وضوح، با تمامی وجود و بدون انحراف، با گام‌های مشخص حرکت کرده، می‌کند و خواهد کرد تا این درد و رنج به‌پایان برسد. 36سال دیکتاتوری اسلامی نه تنها یک کشور را ویران کرد، بلکه در حال ویران‌کردن کل منطقه است و این خطری برای کل جهان به‌شمار می‌رود. تا روزی که با این جنایتکاران مذاکره می‌شود، قیمت آن سنگین خواهد بود... باید به پاخیزید و این پیام را به بیرون منتقل کنید... خوشحالم که می‌توانیم همین پیام را به لیبرتی برسانیم... آنها می‌دانند که ما در طرف آنها هستیم، آنها را تنها نگذاشته‌ایم و این نبرد را ادامه می‌دهیم.

در این برنامه خانم گیسو شاکری هنرمند ارزنده میهنمان ترانه‌هایی اجرا کرد و خاطره تابناک قهرمانان شهید قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ را گرامیداشت.

 

 
در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد بنیانگذاری سازمان مجاهدین خلق ایران، به یاد 30000 زندانی سیاسی سر بردار که در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67، با فرمان خمینی اعدام شدند، نمایشنامه‌ای که توسط هنرمند ارزنده میهنمان، خسرو شهریاری نوشته شده و توسط خود وی نیز کارگردانی شد به روی صحنه آمد که حاضران را تحت‌تاثیر قرار داد.
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9a264340-c7b5-4981-8553-6893ae16571e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات