728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,

داریا با محاصره رژیم اسد مقابله می‌کند

-

 -
-
اهالی شهر داریا در میان ویرانه‌ها و خرابه‌های ناشی از بمبارانهای رژیم اسد در وضعیت نابسامان معیشتی به‌سر می‌برند. آنها از کمترین الزامات زندگی محروم هستند. در شهر داریا نه برق وجود دارد و نه ارتباطی
اما با وجود این مشکلات، خانه‌های اهالی داریا هم‌چنان روشن مانده و به شبکه‌های تلفن و اینترنت وصل است و برای استمرار حیات و زندگی و رساندن صدایشان به مردم جهان تلاش می‌کنند. اهالی داریا چطور توانسته‌اند بر محاصره ظالمانه اعمال شده توسط رژیم اسد غلبه کنند و صدایشان را به گوش جهانیان برسانند؟

دو سال و نیم از محاصره داریا می‌گذرد. این شهر به‌طور مستمر زیر آتشباری و بمباران نظامیان اسد و قتل و کشتار آنان قرار دارد. دنیای اهالی داریا هیچ فرقی با دیگر مناطق میهنشان ندارد. میزان خرابیها در داریا که در حومه دمشق واقع شده، به بیش از 70 درصد رسیده است. این شهر بهترین جوانان خود را از دست داده و اهالی آن آواره دیگر مناطق شده‌اند. اما نبرد برای زندگی و حیات هم‌چنان در شهر ادامه دارد.
داریا از کمترین الزامات زندگی برخوردار نیست و در صدر آن از برق محروم است. اما بمباران و محاصره مطلقاً مانع ابتکار جوانان شهر برای رساندن پیامهای خود به جهان، نشده است.

جوانان داریا برای رساندن صدای مردم در اینترنت تلاش می کنند

 

 
یک جوان مبتکر:
ما برای ایجاد راههای جایگزین برای تولید برق اقدام کردیم. ابتدا از ژنراتور برای مدت طولانی استفاده می‌کردیم اما بعد از مدتی که از محاصره گذشت و سوخت نایاب شد وسایل جایگزین را برای تولید برق اختراع کردیم.

 
یک جوان مبتکر:
ما در زیر محاصره و قطعی برق و نایابی گازوییل و سوخت در شهر، به این باطریهای و شارژها رو آوردیم. هر باطری که باشد می‌توان آن را به‌کار گرفت چه باطری خشک و چه باطری‌تر

 


در قابلمه آلومینیمی و سیم برای شنیدن صداها از آنطرف مواضع نظامیان اسد که شهر را محاصره کرده‌اند، تکنولوژی ساده‌ای برای دریافت نور در میان تاریکی تحمیل شده طولانی بر شهر است. ابتکارات دیگری هم هست که از بلندترین ساختمان مورد استفاده تک‌تیراندازان اسد پا را فراتر می‌گذارد تا صدای مردم را به خارج برساند. اما خطرهای این کار ارزش آن را دارد تا محاصره را شکسته و صدای اهالی را به ماورای مرزهای محاصره برسانیم.

یک مبتکر سوری:
برای درست کردن آنتن هم یک کابل بگیرید روکش آن را بردارید تا فقط مس آن بیرون باشد و به شیءی مسی متصل شود.

جبهه‌های داریا شاهد نبرد میان رزمندگان و نظامیان اسد است، که مردم، آن را حماسی توصیف می‌کنند. درگیری در جبهه‌های نبرد هم‌چنان با اراده و شدت تمام ادامه دارد. نیروهای رژیم اسد تلاش می‌کنند مردم مقاوم را محاصره کنند ولی مردمی که مقاومت در برابر این رژیم را انتخاب کرده‌اند با تکنولوژیهای ساده این محاصره را در هم می‌شکنند.

موشکهای رژیم اسد فقط ویرانی ببار می‌آورند و مقاومت مردمی با ایده‌های ساده صدای مردم را هم‌چنان با شور زندگی و قیام زنده نگاه داشته‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/05cf6509-3bc9-4dc0-b39d-fc0291cee748"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات