728 x 90

دریاچه ها و تالاب های ایران,محیط زیست,

مرگ میلیونها قطعه ماهی ساردین در سواحل پارسیان در استان هرمزگان

-

مرگ میلیونها قطعه ماهی ساردین در سواحل پارسیان در استان هرمزگان
مرگ میلیونها قطعه ماهی ساردین در سواحل پارسیان در استان هرمزگان
بنا‌ به خبر رسیده موج دریا لاشه میلیونها قطعه ماهی ساردین در سواحل شهر پارسیان در استان هرمزگان را به سواحل این شهر آورده است.
یک وب‌سایت محلی شهرستان ’پارسیان’ هرمزگان روز جمعه ۲۳ مرداد گزارش داد که پدیدار شدن لاشه ’میلیون‌ها’ قطعه ماهی ساردین در سواحل چهار روستای شیو، زیارت، مغدان و بوستانو، ساکنان این مناطق را غافلگیر کرده است.
بر اساس این گزارش، این ماهی‌ها در عمق چند کیلومتری دریا تلف شده‌اند و پس از گذشت چند روز امواج آنان را به خط ساحلی پارسیان آورده است. در مورد تعداد ماهی‌های تلف شده در این رخداد، گزارشی از سوی سازمانهای حکومتی منتشر نشده است.
خبرگزاری حکومتی فارس با انتشار خبری مشابه مدعی شد که ’فاجعه زیست محیطی’ دیگری در این منطقه رخ داده است. این گزارش می‌افزاید که با توجه به حرکت گروهی ماهی‌های ساردین و تلف شدن انبوه آنها این احتمال وجود دارد که اتفاقی فراگیر در دریا رخ داده باشد.
پیش از این نیز در اردیبهشت ماه سال خورشیدی جاری، هزاران قطعه ماهی ساردین در آب‌های اطراف جزیره کیش تلف شدند. بر اساس بررسیهای صورت گرفته، دلیل این رخداد آلودگی موضعی دریا بر اثر لکه‌های نفتی بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4ac76bf-377c-4cfb-b0f2-49896948119c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات