728 x 90

كمپ ليبرتى,اخبار امريكا,اخبار عراق,

سخنان سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در مورد اذیت و آزار نیروهای اپوزیسیون ایران در عراق

-

وزارت‌خارجه آمریکا
وزارت‌خارجه آمریکا
سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز چهارشنبه 12 اوت 21مردادماه، در بریفینگ وزارت‌خارجه در پاسخ به سوالی درباره تشدید اذیت و آزار اپوزیسیون کردی و مجاهدین خلق ایران در عراق در پی توافق اتمی با رژیم ایران و اینکه آمریکا برای حفاظت از اماکنی که آنها به‌صورت صلح‌آمیز در عراق در آن زندگی می‌کنند اقدامی نکرده است و همچنین درباره اعدامها در داخل ایران، که مورد سؤال قرار گرفت گفت:
ما به‌صورت بسیار روشنی تأکید کرده‌ایم که توافق و گفتگوی ما با ایران به‌طور مشخصی روی برنامه هسته‌یی آنها و این‌که نتوانند به سلاح اتمی دست یابند، بوده است. ولی ما به آنها در مورد سایر مسائل دست باز نداده‌ایم و به‌هیچ‌وجه قصد دادن اجازه آزادانه برای انجام سایر این موارد به آنها و چالشهایی که در منطقه با آنها روبه‌رو هستیم، نداریم.

خبرنگار در سؤال خود خاطرنشان کرد: آمریکا تلاش خود را کرده است تا با دادن اطمینانهای امنیتی و دفاعی به متحدان خود، آنها را از بابت تهدید رژیم ایران آسوده خاطر کند… ولی یک گروه در این میان فراموش شده است، گروه اپوزیسیون ایرانی و کردها و دیگران. در حالی که رژیم ایران چه قبل و چه بعد از این توافق بر اذیت و آزار خود علیه این گروه‌های مخالف از جمله مجاهدین خلق در عراق شدت بخشیده است.

مارک تونر پاسخ داد: اگر شما در مورد برخی از اذیت و آزارها در مورد نیروهای اپوزیسیون ایران در عراق صحبت می‌کنید، من بار دیگر تکرار می‌کنم همه اینها موضوعاتی هستند که می‌خواهیم به شکل مناسبی به برخورد با آن ادامه دهیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/180b2a5c-5f70-4208-a520-a5f86fd8f333"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات