728 x 90

اخبار اعتراضي,

اعتراض اقشار و اصناف مختلف در برابر اخاذی مالیاتی

-

 -
-
دولت در گل مانده آخوند حسن روحانی برای تأمین مخارج دولت و جبران کسری بودجه‌، سیاست ضد‌مردمی و چپاولگرانه افزایش مالیات را در پیش گرفته است.
سیاستی که فشار روی اقشار مختلف مردم و اصناف را بالا برده به‌نحوی که صدای اعتراض آنان همه روزه از جای جای میهن آخوند زده بگوش می‌رسد.
از جمله این اعتراضها مربوط به مغازه‌داران شهرستان مرودشت است که روز یکشنبه 11مرداد 94، در اعتراض به مالیاتهای کمرشکن رژیم آخوندی، با نصب پلاکاردهای اعتراضی، خشم خود را نشان دادند.
کسبه این شهر اضافه بر اعتراض و اعتصاب، پلاکاردهایی نظیر ”فریاد یا محمدا از ظلم و زور اداره دارایی، به‌دلیل درخواست مبلغ گزاف اداره دارایی مرودشت از ادامه کاسبی معذوریم و... “
اعتراض و عصیانشان را نسبت به سرکیسه شدن توسط اداره دارایی رژیم در این شهر نشان دادند.

 

 
12مرداد نیز جمعی از ناشران فعال در کشور در مقابل سازمان امور مالیاتی واقع در غرب تهران تجمع اعتراضی داشتند، تا نسبت به مالیاتهای سنگین اعتراض کنند.
11مرداد نیز مغازه‌داران چوب فروشی در خیابان ابن سینا در تهران نسبت به اخاذی مالیاتی رژیم آخوندی دست از کار کشیدند.
در شهر مرزی مهران رانندگانی که با اخاذی عناصر رژیم تحت عنوان مالیات موقع حرکت به سمت عراق روبه‌رو شدند از پرداخت هر گونه وجهی خودداری کرده و دست به اعتراض و اعتصاب زدند. رانندگان این اقدام را یک اخاذی دانسته و گفتند: قرار بود ما تا پایان سال جاری معافیت مالیاتی داشته باشیم.
10مرداد 94مغازه‌داران مرکز خرید مهستان کرج واقع در بلوار نبوت حسن آباد کرج، در اعتراض به اخاذی مالیاتی توسط رژیم آخوندی اعتصاب کردند. اعتصابیون می‌گویند با این میزان مالیات قادر به ادامه کسب و کار نیستند.
8مرداد 94 در تهران مغازه‌داران واقع در مجتمع بزرگ الغدیر در نزدیکی میدان شوش، در اعتراض به اخاذیهای کمرشکن رژیم تحت عنوان مالیات مغازه‌های خود را بستند.
4مرداد جمعی از مغازه‌داران مجتمع کامپیوتری بهار واقع در خیابان بهار تهران، به‌دلیل افزایش میزان مالیات مغازه‌ها و همچنین افزایش اجاره بهای مغازه‌های خود، دست به اعتصاب زدند و...
زورگویی به اصناف مختلف و کسبه جزء، تحت عنوان وصول مالیات و عاصی کردن آنها، در شرایطی است که اقتصاد ایران سراسر در چنگال اختاپوس فساد قرار دارد.
در حالی که اوضاع اقتصادی رژیم به ته دیگ خورده و به گفته آخوند حسن روحانی اقتصاد رژیم مثل مریضی است که رو به قبله شده است، دولت ضد‌مردمی تلاش می‌کند تا حفره‌های موجود در اقتصاد را با افزایش فشار بر کسبه واصناف جزء پر کند.
اما صاحبان درآمدهای میلیاردی که وابسته به رژیم هستند، به ترفندهای مختلف از دادن مالیات می‌گریزند، به‌نحوی که در جریان یک تخاصم باندی 17خرداد 94 دادستان سازمان امور مالیاتی رژیم اعتراف کرد یک مورد فرار مالیاتی به‌مبلغ 900میلیارد تومان کشف کرده است.
البته این تنها بخش کوچکی از فرار مالیاتی در رژیم آخوندی است، یک کارشناس اقتصادی رژیم به نام حسین راغفر می‌گوید: «ارزیابی من از 20 تا 25 درصد فرار مالیاتی، رقمی بسیار فراتر از این ارقام می‌باشد. تولید ناخالص داخلی سال 1392 که ما رکود عمیق اقتصادی داشتیم 934هزار میلیارد تومان است. 20 درصد این رقم می‌شود چیزی حدود 180- 185هزار میلیارد تومان؛ این فرار مالیاتی اگر احصا شود 70هزار 75هزار میلیارد تومان هم ما سال 93 جمع‌آوری مالیاتی داشتیم، جمع این 260هزار میلیارد تومان می‌شود».

واضح است که این مالیاتها هرگز وصول نخواهند شد، زیرا صاحبان درآمدهای میلیاردی، سردمداران رژیم، آخوندها، سردار پاسدارها و آقازاده‌ها هستند. این تنها حقوق بگیران اعم از کارگران و کارمندان و اصناف و کسبه جزء هستد که تمامی فشار اخاذی مالیاتی روش دوش آنها بار می‌شود. خیزشها و اعتراضات گسترده مردم علیه این اخاذی مالیاتی بیانگر این است که آنها به این اجحاف تن نخواهند داد به‌خصوص که بعد از توافق هسته‌یی بهانه‌هایی که رژیم با سوار شدن روی آنها، این ستم و چپاول را توجیه می‌کرد، نخ نما شده است و این مردم هستند که جدی‌تر از گذشته مطالبات خود را دنبال می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1eae54a8-300e-4fcd-a9a9-cd1141b5a0b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات