728 x 90

حمایتهای مردمی,حمايت جهاني از مقاومت ایران,

کارزار جهانی اشرف‌نشانها: حمایت از اعتراضات معلمان و پرستاران و اعتراضات اجتماعی علیه تبعیض و ستم آخوندی

-

اوتاوا - حمایت از اعتراضات معلمان و پرستاران و اعتراضات اجتماعی
اوتاوا - حمایت از اعتراضات معلمان و پرستاران و اعتراضات اجتماعی
گزارش آکسیون اوتاوا:
همزمان با برگزاری هفتمین کنگره جهانی بین‌الملل آموزش در اتاوا که در آن نمایندگان بیش از 396 سازمان و اتحادیه صنفی از 171 کشور جهان شرکت دارند، ایرانیان شریف و آزاده، در مقابل محل برگزاری این کنگره و در همبستگی با معلمان ایران دست به تجمع زدند و از خواست آنان برای آزادی معلمان زندانی و پایان دادن به سرکوب معلمین در ایران و تأمین حداقل حقوق صنفی آنان حمایت کردند.
این آکسیون اعتراضی در شرایطی برگزار شد که ”بین‌الملل آموزش “دست به یک کارزار بین‌المللی برای آزادی اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمین در ایران زده است.
شعارهای تظاهر کنندگان:
معلم زندانی آزاد باید گردد
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
معلم بیدار است، از تبعیض بیزار است
معلم بیدار است، از سرکوب بیزار است
معلم فریاد میزنه، رسانه سانسور می‌کنه
معلم چی میگه؟ خط فقر سه میلیون، حقوق ما یه میلیون.
معلمین ایران، مجاهدین یارتان، مشعل پیکارتان
شماری از نمایندگان اتحادیه‌ها و سندیکاهای معلمین از کشورهای مختلف که در کنگره جهانی معلمین شرکت داشتند از جمله رئیس فدراسیون معلمین کانادا خانم دایان وولوشاک و نمایندگانی از اتحادیه‌های معلمین انگلستان، هلند، ترکیه و اتحادیه معلمین جزایر اقیانوس اطلس به این آکسیون پیوستند و طی سخنانی حمایت کامل خود را خواسته‌های تجمع‌کنندگان اعلام کردند.

در این تجمع دیوید کیلگور، وزیر و نماینده سابق کانادا و همچنین خاخام رویون بالکا از رهبران مذهبی جامعه یهودیان در کانادا به سخنرانی پرداختند. دیوید کیلگور سابقه طولانی اعتراضات معلمین در ایران را مورد بررسی قرار داد و پایداری و ایستادگی آنان در مقابل ستم و سرکوب رژیم را ستود.

آقای رویون بالکا نیز با اشاره به توافق اتمی اخیر گفت: پیشاپیش روشن است که رژیم ایران همه پولهایی که از قبل رفع تحریمها به‌دست می‌آورد را به مصرف فعالیتهای تروریستی خود خواهد رساند. وی به اهمیت این تجمع برای رساندن صدای اعتراض معلمان اشاره کرد و گفت: ما باید در صحنه باشیم و این فعالیتها بسیار مهم است چرا که معلمین ایرانی در داخل کشور از این طریق در جریان حمایتهای بین‌المللی از اعتراضات خود قرار می‌گیرند.

همزمان با برپایی این آکسیون، طومار حمایت از خواسته‌های معلمان از جمله آزادی معلمان زندانی، محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران و سرکوب معلمان و پرستاران و ضرورت تأمین حداقل معیشت معلمان تأکید شد.
شماری از معلمان شرکت کننده در کنگره بین‌الملل آموزش در کشورهای مختلف طی مصاحبه‌های کوتاهی با سیمای آزادی، با معلمان ایران ابراز همبستگی کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2135b510-6e8a-492a-b91b-3323fe25e39c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات