728 x 90

اخبار خليج فارس,اخبار امريكا,دخالتهای ایران,

اشتون کارتر: رژیم ایران و اقدامات شریرانه آن چالش مشترک آمریکا و عربستان

-

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا
اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا
اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه31تیر 94 در جده بعد از دیدار با ملک سلمان پادشاه عربستان و دیگر رهبران این کشور گفت: ملاقاتهای مهم استثنایی با ملک سلمان پادشاه عربستان و با وزیر دفاع این کشور در موضوعات امنیت منطقه‌یی و چالشهای جدید موجود داشته است. موضوعات کنفرانس کمپ دیوید در ماه مه بین اوباما و رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را به‌طور جدی مورد گفتگو قرار دادیم. دلیل سفر به عربستان پیگیری تعهدات مطرح شده از جانب همه کشورها برای ایجاد روابط نزدیکتر در زمینه‌های مختلف از جمله همکاریهای امنیتی و دفاعی بوده است.
وزیر دفاع آمریکا روابط بین آمریکا و عربستان سعودی را یک رابطه طولانی‌مدت که با چالشهای جدیدی در منطقه خاورمیانه مواجه است توصیف کرد و گفت: دو چالش جدیدی که امروزه هر دو کشور ما با آن مواجه و درگیر هستند، در درجه اول رژیم ایران و اقدامات شریرانه و تجاوزات بالقوه این رژیم در منطقه و در درجه دوم داعش و انواع افراطی‌گری خشونت‌بار در این منطقه می‌باشند.
اشتون کارتر گفت: موضوعات مربوط به رژیم ایران و داعش در کنار موضوعات منطقه‌یی شامل یمن، سوریه، عراق و دیگر موضوعات مورد نگرانی در ملاقات وی با رهبران عربستان مورد گفتگو قرار گرفت.
او گفت: در این ملاقاتها، قابلیتهای مختلفی که دو کشور با همدیگر در این رابطه همکاری دارند و همچنین ارتقا قابلیتهای نظامی پیشگیرانه و پاسخگویی مشترک در منطقه خلیج فارس مورد گفتگو و بررسی قرار گرفت.
وزیر خارجه آمریکا این قابلیتها را شامل عملیاتی ویژه، نیروهای زمینی، دریایی و هوائی، نیروهای سایبری، دفاع موشک بالستیکی و دیگر موارد توصیف کرد.
او گفت: در سفر ملک سلمان به واشینگتن در پاییز آینده فرصتی برای ادامه و پیگیری این گفتگوها بین باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا با ملک سلمان وجود خواهد داشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c5977a6-7eae-4bb7-a030-d3d87f7f2b1d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات