728 x 90

اعدام دسته جمعي,تشدید سرکوب ,

شکنجه خانواده دو زندانی سیاسی اعدام شده کرد با دریافت پول شیرینی و طناب دار

-

زندانیان  سیاسی کرد اعدام شده علی و حبیب افشاری
زندانیان سیاسی کرد اعدام شده علی و حبیب افشاری
19تیر 94 - بنا بر گزارش منابع محلی ایادی رژیم ضدبشری در ارومیه هنگامی که خانواده دو زندانی سیاسی کرد اعدام شده علی و حبیب افشاری برای تعیین‌تکلیف وضعیت عزیزانشان مراجعه کرده‌اند، سرکردگان امنیتی و اطلاعاتی زندان خبر اعدام آنها را تأیید کرده و مدارک مربوط به وفات آنها را تحویل داده‌اند، و در یک اقدام ضدبشری به‌منظور شکنجه خانواده زندانیان اعدامی برای هر کدام از اعدام‌شدگان مبلغ ۵۳۰۰۰ هزار تومان، بابت هزینه شیرینی و پول طناب‌های دار از خانواده‌های آنها گرفته‌اند. این در حالی است که در گواهی فوت این دو زندانی سیاسی که از طرف اداره ثبت احوال ارومیه صادر شده دلیل فوت این دو برادر نامعلوم و در ارومیه ذکر شده است.
این دو برادر روز اول اسفند سال 93 همراه 4 زندانی دیگر در زندان مرکزی ارومیه بدار آویخته شدند.
رژیم در وحشت از انعکاس اجتماعی در 29بهمن سال 1393 اعلام کرد که این زندانیان را که در بند 12 زندان ارومیه بودند به مکان دیگری منتقل کرده است، ایادی رژیم تا مدتها با سردواندن خانواده این زندانیان در پی عزیزانشان از این شهر به آن شهر، در اسفندماه خانواده‌ها را تهدید کرد که دنبال خبر و حتی اجساد فرزندانشان نباشند. فقط می‌توانند در حد بسیار محدود برای آنها مراسم ختم بگیرند.
علی افشاری متولد سال ۱٣۵۹، به همراه برادرش حبیب‌الله افشاری متولد ۱٣۶۷، اهل روستای گوگجلو حبیبله از توابع شهر مهاباد هستند که در اوایل سال ۱٣۹۰، توسط ایادی سپاه پاسداران و نیروهای وزارت بدنام اطلاعات در شهرهای بوکان و مهاباد بازداشت شده بودند.
آنها پس از ۷۵ روز بازجویی‌های مداوم پس از تحمل شکنجه‌های جسمی و روانی در بازداشتگاههای اداره اطلاعات مهاباد و ارومیه، ابتدا به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده و سپس در دی‌ماه ۱٣۹۰، از سوی بیدادگاه رژیم در مهاباد، به اتهام محاربه به اعدام محکوم شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03ae36e3-8f4a-4b54-9be8-2e7bb1be2452"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات