728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

گسترش حرکات اعتراضی و درگیری مردم بانیروی سرکوب رژیم

-

درگیری با نیروی انتظامی-آرشیو
درگیری با نیروی انتظامی-آرشیو
 
منطق انقلابی و مردمی می‌گوید که برای رسیدن به آزادی و گرفتن حق و حقوق مردم نباید چشم به لطف و مرحمت حکومت غاصب و جبار داشت تا در یک صبحدم رویایی رعایت عدل و انصاف بکند و حقوق مردم را به آنها بدهد، بلکه می‌بایست مردم با توسل به تمامی راههای ممکن غاصبان حقوق ملت و نیروهای سرکوب آن را وادار به عقب‌نشینی نمایند. بر اساس این منطق انقلابی است که درجای جای کشور، مردم با نیروهای سرکوب و چپاول رژیم درگیر می‌شوند و در مواردی با گوشمالی دادن نیروی سرکوب، حقشان را کف دستشان می‌گذارند و آنها را بوروکور از صحنه بیرون می‌اندازند. حرکت انقلابی جمعی از مردم منطقه کن تهران را می‌بایست در این راستا ارزیابی کرد. آنجایی که یک مأمور سرکوبگر نیروی انتظامی را به‌دلیل اذیت و آزار مردم گوشمالی دادند. این مأمور سرکوبگر رژیم با سوء‌استفاده از موقعیتش برای سرنشینان خودروها مزاحمت ایجاد می‌کرد و در این رابطه 20اسفند ساکنان این منطقه او را از ماشین بیرون کشیده و با گوشمالی دادن او از منطقه بیرون کردند..
مردم معترض در نجف آباد اصفهان نیز در یک حرکت اعتراضی، مقابل شرکت سایپای این شهر تجمع کردند و با پرتاب سنگ به سوی آن خشم و اعتراض خود را نشان دادند. تجمع‌کنندگان به این دلیل این شرکت چپاول رژیم را هدف پرتاب سنگ قرار دادند که این شرکت غارتگر رژیم از تجمع‌کنندگان پول دریافت کرده بود و قرار بود ظرف 15روز به آنان خودرو تحویل بدهد، اما نه تنها به آنها خودرو تحویل نداده بلکه پولهای مردم را نیز بالا کشیده است.
جوانان اصفهان نیز یکی از قاضیان جنایتکار این شهر به نام لطیفی را مورد تهاجم قرار دادند. ، این قاضی جنایتکار از قاضیان دادگاه ارتجاع اصفهان است که دستش به خون جوانان این شهر آغشته است.
17اسفند اهالی روستای «گواز» از توابع شهرستان «سروآباد» در «مریوان» کردستان با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی که به بهانه جمع‌آوری ماهواره به این روستا حمله کرده بودند، درگیر شدند و سه تن از مأموران را به‌شدت مجروح و مجبور به عقب‌نشینی از روستا کردند.
11اسفند دستفروشان محروم خرم‌آباد در خیابان انقلاب این شهر با مأموران سرکوبگر رژیم که قصد جمع‌آوری وسائلشان را داشتند، درگیر شدند. این اقدام مأموران شهرداری رژیم در خرم‌آباد باعث انزجار مردم حاضر در صحنه شد.
10اسفند کشاورزان فتح المبین شهر شوش روز شنبه 11اسفند به‌عملکرد کارگزاران رژیم در شرکت بهره‌برداری شمال خوزستان که شبانه همه سیفونهای مکش آب کشاورزان را با جرثقیل از جا در آورده و لوله‌های آب کشاورزان را به سرقت برده است، اعتراض کردند و با آنان درگیر شدند.
در جریان مسابقه والیبال بین تیمهای ارومیه و کاشان در روز شنبه دهم اسفند جوانانی که پشت در استادیوم مانده بودند، با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی درگیر شدند. جوانان همچنین پس از پایان مسابقه به خیابان ریخته و با سر دادن شعارهایی با مأموران درگیر شدند.
مواردی از قهر و درگیری مردم که به آنها اشاره شد، طبعاً بخشی از درگیری مردم با نیرویهای سرکوب این رژیم است. طبعاً در شرایطی که اختناق و سانسور حاکم است و تبادل اطلاعات آزاد صورت نمی‌گیرد، نمی‌توان به تمامی اخبار حرکات اعتراضی مردم و درگیری آنها با نیروی سرکوب رژیم دسترسی پیداکرد. اما مواردی که به آن اشاره شد نمونه‌هایی از بروز تنفر و خشم مردم به این نظام پلید است که در آستانه برگزاری جشن چهارشنبه‌سوری و عید با درگیری با مزدوران مردم به استقبال بهاران خجسته آزادی رفته‌اند و نگذاشته‌اند نحوست سرکوب این رژیم بر جشن و شادیشان سایه افکند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4fc338c-725f-4d97-a494-89ff61d76da5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات