728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,گردهمايي بزرگ ايرانيان,

سخنرانی ربیحه ذیاب - عضو پارلمان فلسطین، وزیر پیشین زنان در جلسه بزرگ نمایندگان کشورهای عربی و اسلامی - ۲۴خرداد ۹۴

-

ربیحه ذیاب - عضو پارلمان فلسطین، وزیر پیشین زنان
ربیحه ذیاب - عضو پارلمان فلسطین، وزیر پیشین زنان
باسلام بر شما،
خانم مریم رجوی
خانمها و آقایان
خوشحالم که امروز در این اجتماع عربی و برخی کشورهای دیگر صحبت می‌کنم. ما از فلسطین آمده‌ایم تا بگوئیم ما با مظلومین هستیم. ما در کنار کسانی هستیم که در رنج هستند با کسانی هستیم که از خانه و کاشانه‌شان کوچ داده شده‌اند با کسانی هستیم که هزار هزار کشته می‌شوند.

من به‌عنوان یک زن به شما می‌گویم در میان مردم فلسطین بیش از همه، زنان در رنج و عذابند چرا که همه تبعات اشغال اسرائیل و اقدامات سرکوبگرانه را بر دوش می‌کشند. این مایه افتخار ماست که نزدیک به یک قرن است که زنان فلسطینی هم‌چنان مقاوم هستند و مردم فلسطینی هم‌چنان پایدار است و ما باخواست خدا این‌چنین خواهیم ماند.
علاوه بر همه اینها زنان فلسطینی در مبارزه هم شرکت دارند و در ساختن ارگانهای کشور آینده شرکت دارند. چه بخواهند و یا نخواهند این را شهید یاسر عرفات رحمت الله علیه همیشه تکرار می‌کرد. ما می‌گوییم که ما در کنار همه مظلومان هستیم و به خوبی می‌دانیم. ما خیلی از مطالبی را که خانم رجوی ایراد کردند خیلی خوب درک می‌کنیم. ما معنی هرج و مرج گسترده در منطقه را می‌دانیم، همان وضعیتی که امروز در یمن و سوریه شاهد آن هستیم و در خیابانهای ویران شده می‌بینیم.
امیدواریم این وضع در یمن و در تمامی منطقه عربی و در سوریه به پایان برسد.

ما مردم را دوست داریم و ما حمایت می‌کنیم به‌رغم اوضاعی که داریم و ما از تمامی طرفهایی که خواستار آزادی و شرافت خود و عدالت انسانی و حقوق‌بشر هستند حمایت می‌کنیم. در کنار آنها خواهیم بود و ما درد و رنج بسیاری کشیده‌ایم.

ای خواهران و برادران، ما تقریباً یک صد سال است که نه موشک داریم و نه تانک و نه نفت و نه چیز دیگری. ما اراده فلسطینی را داریم و ایمان ما به حقانیت و اتحادمان که توانسته‌ایم با آنها در برابر اشغالگری اسرائیلی بایستیم ما انشاء الله این وحدت را تقویت خواهیم کرد و این اتحاد را محقق می‌کنیم تا این‌که بتوانیم به آینده بپردازیم و ما به‌عنوان مردم فلسطین و من به‌عنوان یک زن فلسطینی که همه سختیها را چشیده است ابداً به چیزی کمتر از یک کشور فلسطین دارای مرزهای مشخص و حاکمیت روشن و دارای پایتخت که همان بیت‌المقدس است رضایت نخواهیم داد. چه بخواهند و یا نخواهند. و السلام علیکم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/786125dc-d31c-4b4d-bad4-f081438add60"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات