728 x 90

اشرف - ليبرتى,

کمپ لیبرتی - دومین هفته ممانعت از ورود غذا، دارو و سوخت

-

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
جلوگیری از ورود خودروهای تخلیه منابع سپتیک کمپ را با خطرات جدی بهداشتی مواجه می‌کند
روز یکشنبه 13تیر 95 (3 ژوییه 2016) برای هفتمین روز متوالی کمیته دولتی سرکوب مجاهدان اشرفی در لیبرتی از ورود تانکر سوخت و خودروی مواد غذایی و بهداشتی و دارو به کمپ لیبرتی در هوای 50 درجه سانتیگراد در بغداد آنهم در ماه رمضان جلوگیری کرد و آنها را برگرداند. به این ترتیب محاصره ضدانسانی لیبرتی وارد دومین هفته خود می‌شود.
بهانه این اقدام ضدانسانی به روز نبودن مدارک اداری خودروهای شرکت تجهیز کننده کمپ است. در حالی که این خودروها سالها است که به‌طور مستمر به کمپ لیبرتی و منطقه فرودگاه رفت و آمد دارند و شرکت تجهیز کننده از بیش از 15روز قبل طبق روش جاری همه ساله همه مدارک لازم را به روز کرده و برای ارگانهای ذیربط عراقی ارسال کرده است.
در شرایطی که تمامی سیستمهای حیاتی کمپ مانند تصفیه آب، تخلیه فاضلاب، سرمایش، طبخ غذا و نگهداری مواد غذایی با برق کار می‌کند و تنها منبع تأمین برق ژنراتورهای فرسوده کمپ است، جلوگیری از ورود سوخت به سرعت باعث توقف این سیستم و ایجاد یک بحران خطرناک در لیبرتی می‌شود.
برای اعمال فشار بیشتر، روز شنبه 12تیر ماه 95، کمیته سرکوب از ورود تانکرهای تخلیه فاضلاب به کمپ جلوگیری کردند. چیزی که با توجه به پوسیدگی منابع کمپ، باعث سر ریز شدن آنها و آلودگی محیط و انتشار انواع بیماریها می‌شود. این اقدام نقض آشکار یادداشت تفاهم 25دسامبر2011 میان ملل‌متحد و دولت عراق است که تصریح می‌کند «دولت عراق تسهیل خواهد کرد و به ساکنان اجازه خواهد داد به خرج خودشان، وارد قراردادهای دوجانبه با پیمانکاران برای ارائه الزامات زندگی و الزامات، مانند آب، غذا، ارتباطات، نظافت، و تجهیزات حفظ و بازسازی شوند» .
هدف کمیته سرکوب از این اقدامات ضدانسانی در گرمای 50 درجه سانتیگراد، اعمال ماکزیمم فشار و شکنجه روانی و فیزیکی ساکنان است.
مقاومت ایران، با یادآوری تعهدات مکرر و مکتوب ملل‌متحد و دولت آمریکا در قبال ساکنان خواستار مداخله سریع آنها برای پایان دادن به این محاصره ضدانسانی و از سرگیری ورود نیازهای ساکنان به کمپ و رفع هر گونه مانع در مقابل ورود سوخت، غذا، دارو و تردد خودروهای خدماتی است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
14 تیر ماه 1395 (4 ژوییه 2016)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/667acfb1-73a7-47e7-9b59-b42a40e53967"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات