728 x 90

گردهمايي بزرگ ايرانيان,

اد ملکرت: نباید وضعیت بحرانی و ناامنی در عراق و منطقه باعث شود تا برای لیبرتی اهمیت کمتری قائل شد

-

اد ملکرت
اد ملکرت
اد ملکرت نماينده سابق سازمان ملل‌متحد و رئيس يونامي در عراق: نبايد وضعيت بحراني و ناامني در عراق و منطقه باعث شود تا براي ليبرتي اهميت کمتري قائل شد. وضعيت ليبرتي يکي از نمودهاي برجستهٴ بي‌توجهي به کل مسائل منطقه است.
اد ملکرت گفت: من مفتخرم که در کنار شما قرار دارم برای رسیدن به عدالت و هم‌چنان بر درهای بسته بکوبیم و جامعه جهانی را فرابخوانیم به وعده‌های خودش عمل کند. درها هم‌چنان بسته هستند و جامعه بین‌المللی نتوانسته به این مسأله یک پاسخ جدی بدهد. بعد از 5سال وضعیت بدتر از قبل شده است. فرقه‌گرایی و درد و رنج بی‌پایان مردم ادامه دارد. مردمی که می‌خواهند در صلح و صفا زندگی کنند به جای آن‌که توسط نیروهای در قدرت قتل‌عام شوند.
اد ملکرت سپس افزود: البته نباید وضعیت بحرانی و ناامنی در عراق و منطقه باعث شود تا برای لیبرتی اهمیت کمتری قائل شویم. وضعیت لیبرتی یکی از نمودهای برجستهٴ بی‌توجهی به کل مسائل منطقه است.
پایان دادن به محاصره کمپ لیبرتی بسیار ضروری است. به‌خصوص که در شرایط کنونی عراق هیچ امنیتی وجود ندارد. یادمان نمی‌رود قربانیانی که در اشرف داشتیم. زمان موفق شدن اقدامات انسان‌دوستانه است. اخیراً من این افتخار را داشتم که روی کشورها کار کنم تا در نهایت حفاظت ساکنان لیبرتی تضمین شود برای این‌که شرایط امن داشته باشند.
اد ملکرت سپس فهرستی از اقدامات ضروری را بیان کرد و گفت:
یکم: آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا باید این موضوع را جدی بگیرند و به مسأله باز اسکان بپردازند.
دوم: کمیساریای ملل‌متحد باید با دولت عراق کار کند و کمپ لیبرتی را به عنوان کمپ پناهندگان اعلام کنند تحت حفاظت قانونی بین‌المللی
سوم: یک کمیته بی‌طرف ترتیب داده شود تا یادداشت تفاهم به اجرا گذاشته شود.
چهارم: این‌که یونامی ناظرانی را در کمپ بگذارد تا گزارشات روز به روز بدهند
پنجم: دولت عراق باید محاصره پزشکی لیبرتی را پایان دهد.
ششم: برق لیبرتی باید به برق شهری وصل شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/efa051d9-a6a4-42fb-b50c-12912c83ddbf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات