728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,بنیادگرایی اسلامی,

کنفرانس بنیادگرایی اسلامی چالشها و راه‌حلها در مجلس ملی فرانسه با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

-

فرانسوا کلکومبه - ژان پیر بکه - سناتور آلن نری
فرانسوا کلکومبه - ژان پیر بکه - سناتور آلن نری
5 می 2015 - 15اردیبهشت 94
سخنرانی شرکت کنندگان در کنفرانس بنیادگرایی اسلامی

فرانسوا کلکومبه - بنیانگذار سندیکای قضات فرانسه
 خانم رئیس‌جمهور، همکاران گرامی، دوستان عزیز. فقط چند کلمه بگویم، خیلی چیزها گفته شد که تکرار نمی‌کنم. فقط می‌خواهم روی چند نکته تأکید کنم. وقتی این رژیم مخوف به‌ قدرت رسید غرب که مقداری بهت‌زده شده بود، اول گذاشت هر کاری می‌خواهند بکنند. اولین هشدار را ما با رسیدن مسعود رجوی دریافت کردیم. مسعود رجوی در زمان شاه دستگیر شد و جزو مخالفانی بود که در زندان بودند؛ او تنها بازماندهٴ مجاهدین بود. فرانسوا میتران، هلموت کهل و خیلی شخصیتهای دیگر فرانسوی و اروپایی در حمایت از او وارد شده بودند؛ لذا شناخته شده بود. وقتی دیدیم، مسعود رجوی که از انقلاب حمایت کرده مجبور شد کشورش را ترک کند و علتش مشکل با قانون اساسی و یک مسألهٴ حقوقی است، ما حقوقدانان بلافاصله فهمیدیم که مشکلی هست؛ او این قانون اساسی را رد می‌کرد، ما آن موقع آن‌را نداشتیم، ولی با خواندن آن وحشت آن برایمان روشن شد.
در مورد موضوع دومی که در بحث ما هم محوری هست، صدور تروریسم است، در قانون اساسی رژیم صدور تروریسم تصویب شده و در عمل نیز اجرا و دولت همچنین استفاده کرده و خمینی دریافته بود که با راه‌انداختن جنگ و رفتن به سمت خارج است که می‌تواند اختیار مردم را در دست نگه دارد. خانم رئیس‌جمهور، شما غالباً از من شنیده‌اید و این حرفم تکرار است اما نمی‌توانم این موضوع را بدون احساس بیان کنم، از این فرصت هم استفاده می‌کنم تا بگویم، این امر را که شما در چنین اتفاقات هولناکی دوام آورده‌اید ستایش می‌کنم، ما همه با ستایش از افرادی بزرگ شده‌ایم که قادر به مقاومت در دوره‌های سخت‌تری از تاریخ نسبت به ما بوده‌اند، ولی همیشه گفته‌ام، حال که کسانی را می‌بینیم که واقعاً در برابر موارد وحشتناک مقاومت می‌کنند مشابه مواردی که خودمان سرزنشش می‌کردیم و کسان دیگر در برابر آن مقاومت می‌کردند، پس باید از آنها حمایت کنیم. خانم رئیس‌جمهور این عقاید من و آن چیزی است که در حد توانم به انجام آن ادامه خواهم داد.

ژان پیر بکه
خانم رئیس‌جمهور، طبعا بسیار خوشحالیم که دوباره شما را این‌جا می‌بینیم، همین‌طور آقای نخست‌وزیر که الآن به‌خوبی همدیگر را می‌شناسیم؛ چون فرصتهای دیدار زیاد است. به‌طور واقعی با خانم رئیس‌جمهور و جنبش مقاومت ایران همکاری بسیار نزدیکی داشته‌ایم که از مدتها پیش شروع شده است.
آلن عزیز انتخاب جلسه امروز، چند ماه از موج تروریسمی که ما در فرانسه با آن مواجه بودیم، معانی بسیاری دارد، همهٴ شهادتهایی که این‌جا شنیدیم، به‌واقع بسیار جالب و بسیار مهم بود. فرانسه اعمال تروریستی را تجربه کرده، اما رژیم ایران دارای یک تروریسم حکومتی است، لذا باید این‌را امروز بگوییم و تکرار کنیم. 2، 3 نکته: ابتدا مذاکراتی که در رابطه با اتمی در جریان است، من شخصاً به قاطعیت فرانسه درود می‌فرستم، به نسبت کشورهای دیگر، فرانسه کشوری بوده که با قاطعیت بیشتری مذاکرات را به‌پیش برده، به‌خصوص وزیر خارجه ما لوران فابیوس که به‌نظرم نمونه بوده و می‌خواهم این‌جا این‌را خاطرنشان کنم، زیرا امروز ما در یک مبارزه جهانی هستیم، در جنگی علیه تروریسم، علیه شبکه‌هایی که گسترش و توسعه یافته‌اند و طبعاً در این رابطه، رژیم ایران یکی از عوامل اصلی گسترش این معضل است علیه مردم، جهان و صلح.
معتقدم که امروز ما باید این شبکه‌ها و پشتیبانان مالی و تسلیحاتی آنها را افشا کنیم علیه این باندها همه با هم به‌صورت متحد کار کنیم، زیرا این کاری است که بایستی همه با هم پیش ببریم، همهٴ دموکراتهای جهان با هر نظرگاه سیاسی که داشته باشیم، بایستی با هم کار کنیم تا امکانات مالی و نظامی این باندها را افشا کنیم، چون اینها بالاترین خطر در جهان هستند؛ برای مردم، برای شهروندان، و دوباره تأکید می‌کنم که همه ما و همه شهروندان، همه باید این مبارزه را به پیش ببریم، زیرا این مبارزه برای حفظ تعادل و صلح جهانی است، این چیزی است که می‌خواستم به‌طور خلاصه بگویم، همان‌گونه که به اختصار ژان پیر، فرانسوا، آقای نخست‌وزیر و بقیه دوستان توضیح دادند و من هم در سخن آنان شریکم، طبعاً نمی‌خواستم آنها را تکرار کنم اما باید گفت که ما در حقیقت درگیر مبارزه‌یی جهانی هستیم که باید آن‌را به‌پیش ببریم، مبارزه‌یی که مقاومت ایران طبعاً به‌همراه یارانش پیش می‌برد، پس این جنگی است که در آن با هم مشترکیم، مبارزه‌یی ضروری، مبارزه‌یی حیاتی برای صلح و برای دموکراسی در سراسر جهان، بسیار متشکرم.

سناتور آلن نری- دبیر کمیسیون امور خارجه و دفاع سنای فرانسه
و اکنون دوستان عزیز به انتهای جلسه خودمان رسیدیم.
می‌خواهم نکته‌یی بگویم که شما خانم (اشاره به خانم دوتوئن) ایده آن‌را به من دادید. شما گفتید، کمی قبل در ماشینم بودم، هوا خوب بود و احساس می‌کردم آزادم و امیدوارم مردم ایران و مردم سوریه نیز بتوانند روزی مانند شما احساس آزادی بکنند و بعد همچنین به اشرفی‌ها می‌اندیشم که در جایی به‌اسم لیبرتی هستند، چه اسم شرم‌آوری! این ایده به ذهنم زد، یک شعر که به شاگردانم می‌آموختم، زمانی که معلم بودم در مدرسه ملی و غیرمذهبی جمهوری.
چند کلمه‌یی از آن را ذکر می‌کنم، از ژاک پرور:
«باز کنید، باز کنید قفس را بر پرندگان
پرواز آنها را تماشا کنید
چه‌قدر زیبا است»
آرزوی ما این است که شما هم بتوانید پرواز کنید.

(پايان )

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/55d7936e-ebfd-4514-8c77-7a4041dd2986"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات