728 x 90

اخبار آفریقا,

لیبریا به‌طور کامل از ویروس ایبولا پاکسازی شد

-

ایبولا در لیبریا ریشه کن شد
ایبولا در لیبریا ریشه کن شد
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد ویروس ایبولا در کشور لیبریا به‌طور کامل از بین رفته است. این سازمان در گزارشی اعلام کرد طی 42روز گذشته هیچ موردی از ابتلا به این ویروس مشاهده نشده است، اما در عین‌حال هشدار داده که ریشه‌کن کردن این ویروس در منطقه ماهها طول می‌کشد. یک شهروند لیبریایی می‌گوید: «بسیار خوشحال هستم چرا که مردم ما بار دیگر می‌توانند شاد باشند و یکدیگر را در آغوش بگیرند».
یک شهروند دیگر می‌گوید: «این بدان معنی نیست که باید این موضوع را کاملاً فراموش کنیم. زیرا با وجود کاهش مبتلایان، این ویروس هم‌چنان می‌تواند خطرناک باشد. همچنین ما باید یافته‌ها و تجربیات خود را برای مقابله با ایبولا در اختیار کشورهای همسایه بگذاریم تا آنها نیز از شر آن رهایی یابند».
ویروس ایبولا که از سال 2013میلادی منتشر شد تا کنون باعث مرگ بیش از 10هزار تن شده است و بیش از 26هزار و 500تن نیز به آن مبتلا شده‌اند. لیبریا، سیرالئون، گینه، مالی و نیجریه از کشورهایی هستند که این ویروس در آنها منتشر شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd7ec039-e432-4957-a806-0bdc8870344a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات