728 x 90

دخالتهای ایران,

مشاور ویژه سفیران سابق آمریکا در عراق: مشکل اصلی در عراق بنیادگرایی و دخالتهای رژیم ایران است

-

ژنرال دیوید پترائوس و علی خضری
ژنرال دیوید پترائوس و علی خضری
به گزارش تلویزیون العربیه الحدث علی خضری مشاور سابق سفیر آمریکا در بغداد اظهارات ژنرال پترائوس علیه تهدید شبه‌نظامیان در عراق را بسیار دقیق و هوشمندانه توصیف کرد و گفت: در حال حاضر عراق در برابر خطرات متعدد قرار دارد. از یک طرف گروه‌های بنیادگرای سنی مانند مانند داعش و القاعده و همچنین گروه‌های بنیادگرای شیعه از جمله شبه‌نظامیان موسوم به بسیج مردمی و شبه‌نظامیانی که تا کنون هزاران تن از مردم عراق و همچنین هزاران تن از سربازان آمریکایی، انگلیسی و نیروهای بین‌المللی را به قتل رسانده‌اند.

علی خضری افزود: سیاست اوباما خروج از عراق و خاورمیانه و تمرکز روی مسائل داخلی آمریکا… بود. این سیاست به شکل گرفتن یک جای خالی در عراق منجر شد و این جای خالی را رژیم ایران و سپاه پاسداران و همچنین گروه‌های بنیادگرای سنی پر کرده‌اند. ما نسبت به موضوع به حاشیه راندن سنیها از طرف نوری مالکی هشدار داده بودیم...
علی خضری تصریح کرد: نگرانی نسبت به حضور شبه‌نظامیان در عراق از سوی ژنرال پترا‌ئوس و برخی از ما که در جنگ شرکت داشتیم، ابراز شده است. من طی هفته گذشته با ژنرال پترائوس و تعداد زیادی از فرماندهان عراقی در سلیمانیه بودم. آنها به‌طور واقعی در این نگرانی سهیم بودند و می‌گفتند که در پشت این شبه‌نظامیان، در حال حاضر رژیم ایران و مشخصاً شخص قاسم سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران و سپاه قدس قرار دارد و بازیگر اصلی است. این فرماندهان از آمریکا، جامعه بین‌الملل و کشورهای عربی درخواست کمک کردند تا دست به اقدام بزنند و مانع شوند که رژیم ایران بازیگر اصلی باشد. ..
علی خضری در پایان اظهاراتش گفت: به عقیده من در عراق بنیادگرایی مشکل اصلی است وی افزود... . چند هفته پیش من با شبکه ای.بی.سی آمریکا برخی جنایتهای جنگی شبه‌نظامیان موسوم به بسیج مردمی را افشا کردم. آنها سر می‌برند، تجاوز می‌کنند و بی‌گناهان را می‌کشند، همان کاری که داعش انجام می‌دهد.».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2fa4341f-be94-447e-b547-4100768a4f37"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات