728 x 90

اخبار اقتصادی,جهان اخبار اقتصادی,

رتبه ۱۳ ایران از نظر ریسک حمل و نقل بین ۱۸ کشور خاورمیانه

-

حمل و نقل
حمل و نقل
بیزینس مانیتور از رتبه ۱۳ ایران از نظر ریسکهای حمل و نقل بین ۱۸ کشور خاورمیانه خبر داد.
مؤسسه تحقیقاتی بیزینس مانیتور در گزارشی از صنعت حمل و نقل ایران نوشت: ایران از نظر صنعت حمل و نقل در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا عملکرد ضعیفی دارد. سطح بالای بروکراسی اداری یک مانع جدی در مسیر تجارت از طریق ایران است و زیرساختهای عمومی برای تأمین نیازها با مشکل مواجه‌اند.
بنابراین ایران از نظر شاخص ریسکهای حمل و نقل نمره پایین 46 و 6دهم از 100 را به خود اختصاص داده است که از این منظر در رتبه سیزدهم 18 کشور منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا قرار می‌گیرد ،این کشور به‌دلیل عدم دسترسی به بازارهای غربی، با کاهش میزان صادرات و واردات در سال 2013 مواجه بود و دشواری واردات سوخت نیز منجر به کمبود و افزایش قیمتها شده و عرضه برق و آب با کمبودهایی مواجه است. تشریفات زائد اداری بر صادرات و واردات نیز تاثیرگذار بوده، در حالی‌که حمل و نقل زمینی ناکافی و متکی بودن این کشور بر انتقال کشتی به کشتی کالا از امارات نیز پروسه انجام فعالیتهای تجاری را زمان بر و پرهزینه ساخته است.
در میان کشورهای منطقه امارات از نظر ریسکهای حمل و نقل با نمره 73 در صدر قرار دارد و یمن با نمره 33 و 1دهم در رده آخر است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8cdaa1a2-385c-4541-8e80-2abb16cd0766"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات