728 x 90

تشدید سرکوب ,

نصیرآباد بلوچستان - نامه همسر یک دستگیر شده به بان کی‌مون و احمد شهید

-

بازداشت شدگان روستای نصیرآباد
بازداشت شدگان روستای نصیرآباد
همسر ابوبکر ملازهی يکی از دستگير شدگان روستای نصيرآباد بلوچستان در نامه‌ای به مجامع بین‌المللی و بالخصوص بان کی‌مون و احمد شهید نوشت:
در بامداد 14 دیماه بعد از نماز صبح متوجه حضور تعداد بی‌شماری از نیروهای مسلح پلیس شدم که دور تا دور محل زندگی ما را محاصره کرده بودند، از سر و صدای آنها همسرم از خواب بیدار شد و بیرون آمد تا ببیند چه خبر است، به‌محض این‌که او را دیدند دستگیرش کردند، هر چقدر سؤال کردیم جرمش چیست و چرا دستگیر شده جوابی ندادند و گفتند فقط چند تا سؤال از او می‌پرسیم و فردا آزادش می‌کنیم.
فرزندان کوچکم با دیدن این صحنه‌ها از ترس تا یک هفته خواب و خوراک بر آنها حرام شد و در تب می‌سوختند، و بعد از گذشت یک ماه هنوز هیچ خبری از سلامتی یا محل نگهداری آنها نداریم.
با این‌که آن روز نزدیک سه ساعت تمام منازل موجود را گشتند و حتی لانه‌ی پرندگان و طویله‌ی گوسفندان، باغ و باغچه‌هایمان را زیر و رو کردند ولی چیزی به‌دست نیاوردند.
پیگیری های استانی هیچ نتیجه‌یی نداد و در حیرت بودیم که جرم این بی‌گناهان چیست تا این‌که سردار رحیمی در مصاحبه‌ای تلویزیونی آنها را عامل 90 درصد ناامنیهای منطقه اعلام کرد که به‌خاطر 400هزار تومان این همه جنایت انجام داده‌اند! حیرتمان دو چندان شد.
همسرم مغازه‌دار و فروشنده‌ی لوازم خانگیست و در تمام این مدت در مغازه‌اش که در کنار جاده‌ی بین‌المللی و پر رفت و آمدترین قسمت منطقه است حضور داشته. و دیگر این‌که از نظر مالی به فضل خدا در وضعیت مناسبی بوده و این مطلب که به‌خاطر 400هزار تومان دست به چنین کارهایی بزند اصلاً با عقل جور در نمی‌آید.
و همین‌طور تناقضاتی که در گفته‌های مسئولین به چشم می‌خورد، نشان می‌دهد این سخنان با واقعیت فرسنگها فاصله دارد.
من و تمام مردمی که این درد را داریم بی‌گناهی آنها را فریاد می‌زنیم و از مجامع بین‌المللی و نهادهای حقوق‌بشری می‌خواهیم به این امر هر چه زودتر رسیدگی کنند.
همسر ابوبکر ملازهی
ط. گهرام زهی.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4f5f10e-da40-4f7e-854a-83f193122af3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات