728 x 90

-

پیام خانم مریم رجوی - کمیسیون حقوق‌بشر سنای ایتالیا - ۶دی ۹۳

-

مریم رجوی
مریم رجوی
اعضای محترم کمیسیون حقوق‌بشر سنای ایتالیا،
دوستان عزیز!
از توجه شما به فاجعه نقض حقوق‌بشر ایران، از صمیم قلب تقدیر می‌کنم.
امروز حقوق‌بشر مبرم‌ترین مسألهٴ ایران و همچنین هستهٴ اصلی همهٴ سیاست‌ها و کارزارهایی است که با آن، رژیم ولایت‌فقیه، منطقه و جهان را در کام یک بحران خطرناک فرو برده است؛ از برنامه ساخت تسلیحات هسته‌یی تا تروریسم، جنگ‌افروزی و اشغالگری در عراق و سوریه و یمن و لبنان.
18ماه پس از روی کارآمدن آخوند حسن روحانی با شعار فریبکارانهٴ اعتدال، همگان به چشم می‌بینند که نتیجه این است که سرکوب و اختناق، آشکارا بیشتر شده است.

1200اعدام در دوران آخوند روحانی و اسید پاشیدن و چاقو زدن به زنان در خیابانها، معیار تردیدناپذیری است. او از اجرای احکام اعدامها به‌عنوان حکم قانون حمایت کرده است.
مردم ایران از حق انتخاب حکومت‌کنندگان محروم‌اند و مناصب حکومتی در کاستی از آخوندها و اوباش حامی آنها دست به دست می‌شود، فرصتهای اقتصادی در اساس در قبضهٴ انحصاری سپاه پاسداران است و سهم مردم ایران فقر وحشتناکی است که به گفته مقامهای ارشد دولتی، شمار گرسنگان را به 12 میلیون نفر رسانده است.
زنان به‌خاطر سیاست زن‌ستیزی آخوندهای حاکم، به میزان فاحشی از فرصتهای شغلی محروم‌اند. به موجب یک قانون جدید، شبه‌نظامیانی که زنان و جوانان را در خیابانها مورد حمله قرار می‌دهند، تحت حمایت قرار می‌گیرند.
همزمان، اقلیتهای مذهبی و ملیتهای گوناگون ایران، به‌شدت تحت سرکوب‌اند. هم‌اکنون دهها نفر به‌خاطر این‌که مسلمان سنی هستند، تحت حکم اعدام قرار دارند. در ماه سپتامبر یک نفر به‌خاطر ارائهٴ تفسیر متفاوت از قرآن اعدام شد.
ایران یکی از بزرگترین زندانهای خبرنگاران در جهان است. عده‌یی از دستگیر شدگان، اتهام‌شان صرفاً فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی است و برخی مانند ستار بهشتی به‌خاطر وبلاگ‌نویسی در زیر شکنجه به‌شهادت می‌رسند.
در عراق، مالکی نخست‌وزیر دست‌نشاندهٴ خامنه‌ای، در 6 حمله، 116تن از پناهندگان ایرانی عضو سازمان مجاهدین را به قتل رساند، 7تن شامل 6 زن را به گروگان گرفت و 1400تن را مجروح کرد. این پناهندگان
در اشرف و لیبرتی 6سال است تحت محاصره قرار دارند: ممنوعیت رفت و آمد، ممنوعیت دیدار با خانواده و وکیل، محاصره لجستیکی، از سرگیری شکنجه روانی با پخش اصوات گوشخراش و یک محاصره پزشکی ضدبشری که تا کنون باعث شهادت 22نفر شده است.
چرا رژیم ولایت با این همه سبعیت، ابتدایی‌ترین حقوق انسانی مردم ایران را مورد حمله قرار می‌دهد؟ زیرا خود را در برابر نارضایتی انفجاری و مقاومت مردم ایران در خطر می‌بیند. نقض حقوق‌بشر با این گستردگی، در واقع جنگ آخوندها با مردم ایران است.
در این میان، متأسفانه دولتهای غرب یا نسبت به نقض حقوق‌بشر ایران سکوت می‌کنند یا از آن بدتر، به‌خاطر دستیابی به امتیازات اقتصادی یا سیاسی و یا به‌خاطر مذاکرات اتمی، در طرف حاکمان می‌ایستند و بر این همه جنایت چشم می‌پوشند.
اما قربانی کردن حقوق‌بشر ایران، یعنی بزرگترین باج به ملاها، خود منشأ تشدید سیاستهای بنیادگرایانه آنهاست.
سرکوب و نقض حقوق‌بشر، همراه با پروژه سلاح اتمی و سیاست تجاوزکارانه در منطقه سه جزء لاینفک استراتژی حفظ حکومت برای ملاهاست که در آن سرکوب، نقش محوری دارد.
ماد‌ام که آخوندها وادار به توقف اعدام و شکنجه نشده‌اند، از سلاح هسته‌یی دست برنمی‌دارند.
‌ مادام که آخوندها به‌خاطر نقض حقوق‌بشر مؤاخذه نمی‌شوند، از سلطه‌جویی و تروریسم در خاورمیانه، دست نمی‌کشند.
بر این اساس مردم ایران از ایتالیا انتظار دارند که رهبری ابتکاری تازه‌یی برای دفاع از حقوق‌بشر ایران را در سطح اتحادیه اروپا به دست بگیرد؛ به‌نحوی که:
ـ روابط سیاسی و تجاری با رژیم ایران، منوط به بهبود وضعیت حقوق‌بشر، به‌ویژه توقف اعدام‌ و شکنجه شود.
ـ مسئولان این جنایتها، یعنی سران این رژیم، در برابر عدالت قرار گیرند.
ـ رژیم آخوندی به اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت، توقف غنی‌سازی اورانیوم و پذیرش بازرسیهای بین‌المللی در تمام سایتها و مراکز مشکوک، وادار شود.
ـ و محاصره کمپ لیبرتی، به‌ویژه محاصره پزشکی، لغو و مسئولیت کمپ لیبرتی به نهادها و افراد غیروابسته به رژیم ایران در عراق ارجاع شود.
دوستان عزیز!
چند روز دیگر میلاد فرخنده عیسی بن مریم (ع) است که پیام‌آور رحمت و آزادی است. این روز بزرگ را به همهٴ شما تبریک می‌گویم و از شما و همهٴ منتخبان ایتالیا تقاضا می‌کنم که با الهام از دستور مسیح برای دوست داشتن همنوعان، به یاری مردم ایران برخیزید.
از همهٴ شما متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/32d89b3d-ce16-4a23-b277-695b48f30194"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات