728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

سنای ایتالیا - فراخوان به تضمین حقوق مجاهدان اشرفی در لیبرتی

-

 -
-
آنسا- خبرگزاری اصلی ایتالیا، در گزارشی تحت عنوان حقوق‌بشر: سنا از هیأت مقاومت ایران استقبال می‌کند، نوشت: سناتورهای حزب دموکرات پائولو کورسینی و لوئیجی منکونی، از یک هیأت از مقاومت ایران به‌ریاست خانم دولت نوروزی در سنای ایتالیا استقبال کردند. در این دیدار سناتورها دکریستوفارو، کومپانیا، راتزی، آماتی، پتزوپانه، ساندرا زامپا نمایندهٴ پارلمان، جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین، و الیزابتا زامپاروتی و سرجو دلیا حضور داشتند.

کمیسیونهای روابط خارجی و حقوق‌بشر سنای ایتالیا جلسه استماع مشترکی را درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران، سیاستهای مداخله‌جویانهٴ حکومت آخوندی در منطقهٴ خاورمیانه و تضمین حقوق و حفاظت مجاهدان اشرفی در لیبرتی، در سالن نشست کمیسیون روابط خارجی سنا برگزار کردند.
 
 

در این جلسه که به‌ریاست سناتور پائولو کورسینی نایب‌رئیس کمیسیون روابط خارجی سنا و سناتور لوئیجی منکونی رئیس کمیسیون حقوق‌بشر سنای ایتالیا برگزار شد، گروهی از سناتورها، نمایندگان پارلمان و شخصیتهای برجستهٴ ایتالیایی شرکت داشتند؛ شرکت کنندگان در این جلسه عبارت بودند از:
سناتور سیلوانا آماتی دبیر سنای ایتالیا
سناتور استفانیا پتزوپانه نایب‌رئیس شورای انتخابات و مصونیت پارلمانی
سناتور پپه د کریستوفارو نایب‌رئیس کمیسیون روابط خارجی سنا
سناتور آنتونیو راتزی دبیر کمیسیون خارجی سنا
سناتور لوئیجی کومپانیا عضو کمیسیون خارجی
سناتور جان لوکا کاستالدی عضو کمیسیون صنایع سنا
ساندرا زامپا نایب‌رئیس کمیسیون پارلمانی در امور کودکان و نوجوانان پارلمان، معاون دبیرکل حزب دموکرات ایتالیا (حزب حاکم) و رئیس دفتر مطبوعاتی نخست‌وزیر پیشین ایتالیا
جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا
الیزابتا زامپاروتی الیزابتا زامپاروتی رئیس مشترک کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان
سرجو دلیا مسئول انجمن حقوق‌بشری به قابیل دست نزنید
وکیل استفانو منیکاچی نماینده پیشین پارلمان
و استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق.
در این جلسه هیأتی از سوی مقاومت ایران به سرپرستی خانم دولت نوروزی نمایندهٴ شورای ملی مقاومت در انگلستان شرکت داشت.
 
 

در ابتدای جلسه استماع کمیسیونهای روابط خارجی و حقوق‌بشر سنای ایتالیا، سناتور پائولو کورسینی نایب‌رئیس کمیسیون خارجی سنا ضمن خوشامدگویی به نمایندگان، شخصیتها و هیأت مقاومت ایران، اظهار داشت ما این افتخار را داشتیم که سال گذشته در جلسه استماع کمیسیون حقوق‌بشر، میزبان خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران باشیم.

سناتور کورسینی سپس پیام رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران به جلسه استماع در سنای ایتالیا را قرائت کرد:
خانم مریم رجوی در پیام خود از منتخبان ایتالیا به‌دلیل توجهشان به «فاجعهٴ نقض حقوق‌بشر» در ایران تحت حاکمیت آخوندها تقدیر کرد، و گفت: «امروز حقوق‌بشر مبرم‌ترین مسألهٴ ایران و همچنین هستهٴ اصلی همهٴ سیاست‌ها و کارزارهایی است که با آن رژیم ولایت‌فقیه، منطقه و جهان را در کام یک بحران خطرناک فرو برده است. از برنامه ساخت تسلیحات هسته‌یی تا تروریسم، جنگ‌افروزی و اشغالگری در عراق و سوریه و یمن و لبنان».
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت با برشمردن سوابق جنایات نوری مالکی و دست نشاندگان و عوامل رژیم ولایت‌فقیه در حملات وحشیانه به اشرفیها و محاصره ظالمانه آنها چه در اشرف و چه در لیبرتی، بر لزوم اعاده و تضمین حقوق بنیادین و حفاظت مجاهدان اشرفی که افراد حفاظت‌شده طبق قانون بین‌المللی هستند تأکید کرد و در مورد این اعمال فشارها و نقض وحشیانه حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندی گفت: «نقض حقوق‌بشر با این گستردگی، در واقع جنگ آخوندها با مردم ایران است. مردم ایران از ایتالیا انتظار دارند که رهبری ابتکار تازه‌یی را برای دفاع از حقوق‌بشر ایران در سطح اتحادیه اروپا به دست بگیرد. به‌نحوی که
ـ روابط سیاسی و تجاری با رژیم ایران منوط به بهبود وضعیت حقوق‌بشر، به‌ویژه توقف اعدام‌ و شکنجه شود.
ـ مسئولان این جنایتها، یعنی سران این رژیم، در برابر عدالت قرار گیرند.
ـ رژیم آخوندی به اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت، توقف غنی‌سازی اورانیوم و پذیرش بازرسیهای بین‌المللی در تمام سایتها و مراکز مشکوک وادار شود.
ـ و محاصره کمپ لیبرتی، به‌ویژه محاصره پزشکی، لغو و مسئولیت کمپ لیبرتی به نهادها و افراد غیروابسته به رژیم ایران در عراق ارجاع شود».
خانم رجوی در پایان فرا رسیدن میلاد فرخندهٴ حضرت مسیح ع را تبریک گفت و از منتخبان ایتالیا خواست، «با الهام از دستور مسیح برای دوست‌داشتن همنوعان، به یاری مردم ایران برخیزید».

در ادامه این جلسه سناتور پائولو کورسینی، گفت: «پیام خانم رجوی همهٴ ما را به تعمق در مورد اوضاع ایران فرا می‌خواند. دولت ایتالیا می‌بایست در مورد اوضاع حقوق‌بشر در ایران توجه بیشتری بکند. ما اعضای پارلمان ایتالیا باید با تجدید عهدمان با مقاومت ایران، با بحث و گفتگو به‌دنبال راه‌حل عملی در مورد ایران باشیم».

سپس دولت نوروزی نمایندهٴ شورای ملی مقاومت ایران در انگلستان در سخنرانی خود به تاریخچهٴ کوتاهی از ربودن انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران توسط آخوندها و شکل‌گیری دیکتاتوری ولایت‌فقیه پرداخت، و در ادامه گفت: «جنایاتی که امروز شما از افراط‌گرایانی هم‌چون داعش می‌بینید، در ابعاد بسیار فجیع‌تر آن، از 35سال پیش توسط رژیم آخوندها، تحت نام حکومت اسلامی در ایران اعمال می‌شود. جنایاتی چون قطع اعضای بدن، چشم درآوردن، شلاق‌زدن، بدار آویختن در ملأعام و 70 نوع شکنجه علیه مخالفان سیاسی. ز به‌واقع آخوندهای (حاکم بر) ایران، پدرخواندهٴ داعش، افراط‌گرایی و تروریسم هستند».
دولت نوروزی آنگاه بر ضرورت ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر حکومت آخوندی به شورای امنیت ملل‌متحد و اعمال تحریمهای شدیدتر علیه رژیم تأکید کرد، و گفت: «در حالی که اکثریت عظیم مردم ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند، سرآن رژیم آخوند یا با پول نفت تلاش کردند که بشار اسد دیکتاتور خونریز سوریه را بر سر قدرت نگه دارند و یا با حمایتهای کلان از نوری مالکی در عراق، وی را برای ارتکاب جنایات سرکوبگرانه علیه نیروی اصلی مخالف رژیم در اشرف و لیبرتی به خدمت بگیرند.
دولت نوروزی در پایان سخنان خود از منتخبان ایتالیایی خواهان خلع‌ید از آخوندها در عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه و تضمین حقوق مجاهدان اشرفی در لیبرتی شد.

سخنران بعدی این جلسه سناتور لوئیجی منکونی رئیس کمیسیون حقوق‌بشر سنای ایتالیا بر ضرورت محکوم ‌کردن نقض حقوق‌بشر توسط حکومت آخوندی تأکید کرد و در این رابطه اسناد و مدارک مسجل بین‌المللی و قطعنامه‌های مختلف درباره جنایات آخوندها را برشمرد.

سپس استرون استیونسون با اشاره به ضایعات سیاستهای مالکی در عراق، گفت: (مالکی) برای پیشبرد امیالش از افراد سپاه قدس استفاده کرد. این خشونتها باعث به‌وجود آمدن داعش شد که از سوریه به عراق رخنه کرد.
مالکی زمانی که تحت کنترل رژیم ایران بود، دست به کشتار در اشرف و لیبرتی زد.
استرون استیونسون افزود: «رژیم ایران بیلان سال خود را بر مبنای نفت 100 دلاری بسته است. امروز نفت به 57 دلار رسیده و روحانی 50 درصد بودجه پاسداران را افزایش داده است و رژیم ایران به حراج سرمایه‌های ایران در عراق و سوریه و یمن می‌پردازد. و افکار عمومی دنیا باید به حمایت مردم ایران برخیزد».

آخرین سخنران جلسه استماع در سنای ایتالیا، جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین این کشور بود. وی در سخنرانی خود، گفت: رژیم ایران سعی می‌کند با انواع وسایل، مردم ایران و به‌خصوص قشر بی‌شمار جوانان آن‌را کنترل کند. ما باید در رابطه با موضوع حقوق‌بشر، به رژیم ایران فشار بیاوریم. ایتالیا نمی‌بایست در رابطه با موضوع حقوق‌بشر ضعیف عمل کند و باید از (رژیم) ایران بخواهد به قوانین و استاندارهای بین‌المللی پایبند باشد».
جولیو ترتزی بر ضرورت تضمین حقوق اشرفی‌ها در لیبرتی تأکید کرد، و افزود: ما باید از دولت عراق بخواهیم به وضعیت لیبرتی رسیدگی کند و این امر را برای دولت العبادی به‌عنوان یک آزمایش در نظر بگیریم.

جلسه استماع در سنای ایتالیا علاوه بر آنسا خبرگزاری اصلی این کشور، توسط رسانه‌های مختلف دیگر نیز منعکس شد؛ از جمله خبرگزاریهای آسکا، آسکا نیوز، تی‌ام نیوز، و آژانس خبری دیره.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e7cac972-0b41-46c9-bfed-458c8b37ea24"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات