728 x 90

,اخبار سوريه,

کمکهای یک پزشک میهن‌پرست به آوارگان کوبانی

-

 -
-
تلویزیون اورینت:
یک پزشک میهن‌پرست به آوارگان کوبانی کمک می‌کند.
در حالی که نبردها بین مدافعان شهر کوبانی با نیروهای داعش ادامه دارد، تعدادی از داوطلبین به‌طور خود جوش تلاش می‌کنند به خانواده‌هایی که مجبور به ترک شهر شده‌اند، خدمات پزشکی برسانند.

یک پزشک میهن‌پرست که زندگی‌اش با مشکلات مردم گره خورده است، هر روز کیف خود را به همراه داروهایی که در اختیار دارد داخل خودرو می‌گذارد و برای کمک به دیگران راه می‌افتد.

او به روستاهای مرزی که بعضی از پناهندگان خود را بدانجا رسانده‌اند می‌رود و در حد توان به مشکلات مردم رسیدگی می‌کند و داروهایی که نیاز دارند را در اختیارشان قرار می‌دهد. در این روستاها بیش از 60هزار پناهجو جای گرفته‌اند تعداد کلی ساکنان کوبانی که در مرزهای ترکیه به‌سر می‌برند به 200هزارنفر بالغ می‌شود.

پزشک: من روزانه به روستاهای اطراف منطقه سروج سرکشی می‌کنم، تقریباً می‌توانم 15بیمار را ویزیت کنم، کسانی که از بیماریهای مزمن رنج می‌برند. کودکان را معاینه می‌کنم، تا آنجا که امکاناتم اجازه بدهد سعی می‌کنم به مردم شهر کوبانی که این شرایط به آنها تحمیل شده است کمک کنم.

یکی دیگر از اماکنی که این پزشک داوطلب بدانجا سرکشی می‌کند، کمپهای است که ساکنان کوبانی در آن جای گرفته‌اند و با نزدیک شدن فصل سرما رفته‌رفته بیماریهای بیشتری در بین آنها شیوع پیدا می‌کند. چادرهایی که این خانواده‌ها در آن زندگی می‌کنند قادر نیست آنها را از سرما و باران حفاظت کند، در این میان کودکان بایستی مورد حمایت خاص قرار بگیرند.

فاطمه فرزند سه ساله‌اش به بیماریی دچار شده است که نیاز فوری به متخصص و داروهای خاص دارد.

تمامی ساکنان شهر کوبانی مجبور به ترک منازلشان شده‌اند، آنها در حالی که در کمپهای پناهندگی در وضعیت وخیمی به‌سر می‌برند، از دور به شهرشان می‌نگرند که شعله‌های آتش و دود ناشی از انفجار از آن برمی‌خیزند. شهری که در حال حاضر توسط مدافعان محلی و رزمندگان ارتش آزادی در برابر هجوم داعش حفاظت می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e322a0eb-9884-490a-a351-47851839c4b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات