728 x 90

سرکوب زنان,

دغدغه فرهنگی یا دغدغه سرنگونی؟!

-

سرکوب زنان
سرکوب زنان
بار دیگر فریاد واسلامای مهره‌ها، سران و رسانه‌های باند خامنه‌ای به‌خاطر بی‌اعتنایی مردم به فرهنگ ارتجاعی آخوندی و پس زدن این فرهنگ توسط مردم بر آسمان است.
حرف اصلی این است درصورتی‌که نظام نتواند با اجرای قوانین آخوند ساخته، فرهنگ ارتجاعی رژیم را برمردم و به‌ویژه زنان تحمیل کند، زیربناهای نظام آخوندی فرو می‌ریزد.
مقابله مردم با فرهنگ ارتجاعی آخوندها و مقاومت زنان با حجاب تحمیلی و سلیقه آخوندی آن‌چنان رژیم را وحشت‌زده کرده است که آخوند آملی لاریجانی سردژخیم قضاییه رژیم ناگزیر شده به صحنه بیاید و ضمن سوزوگداز، مردم را تهدید کند که: ”قوانین مربوط به امور فرهنگی نباید تضعیف شود“ و ”مباحث فرهنگی برای ما اصالت دارد و دغدغه فرهنگی، دغدغه اصلی انقلاب است“
البته سردژخیم قوه قضاییه رعایت نکردن حجاب و پوشش تحمیلی آخوندی توسط زنان را فی‌نفسه دغدغه اصلی نظام نمی‌داند، بلکه دغدغه اصلی که او آن را تحت عنوان زیربناهای فرهنگی یک ملت زرورق پیچی می‌کند، موجودیت رژیم است: ”دغدغه دلسوزان انقلاب درباره وضع حجاب، صرفاً به‌دلیل مسأله پوشش نیست، بلکه گاهی پوشش آشکارکننده مسائل دغدغه‌ آفرین دیگری است، زیرا ممکن است زیربناهای فرهنگی یک ملت مورد تهاجم قرار گرفته باشد که این تهاجم خود را در وضع حجاب بروز می‌دهد“.
آری، نگرانی رژیم از برباد رفتن بنیادهای نظام است و از همین روست که سردژخیم قوه قضاییه به تهدید و ارعاب مردم متوسل می‌شود: ”برخورد با متخلفان در همه وجوهش باید سرلوحه کار دستگاههای اجرایی، قضایی و انتظامی کشور باشد“. (کیهان20شهریور93)
حداد عادل مهره خامنه‌ای در مجلس رژیم نیز در زمینه شکست سیاست رژیم در تحمیل فرهنگ ارتجاعی برمردم و به‌خصوص جوانان و زنان، شکوه و شکایت می‌کند و مقاومت در برابر فرهنگ و حجاب تحمیلی را قانون‌شکنی می‌داند و می‌گوید: ”بله باید اقناع صورت گیرد البته عده‌یی هم هستند که اقناع نمی‌شوند و قانون‌شکنی می‌کنند، قانون مسیر خودش را دارد (ابتکار 20شهریور 93)
روزنامه جوان ارگان بسیج نیز از موج روبه گسترش توهین مردم به مقدسات رژیم و باورهای آن به وحشت افتاده و در مورد نفرت مردم از هرآنچه که نشانی از این رژیم دارد می‌نویسد“ موج «‌توهین به مقدسات اسلامی و باورهای انقلابی» آغاز شد و روندی صعودی را تجربه کرده و امروز وارد فاز تازه‌یی شده و پیش‌بینی می‌شود در طول ماه‌های آتی گستره بیشتری به‌خود بگیرد. ”(جوان 20شهریور93)
این چنین است که از نظر ارگان بسیج“ «‌تضعیف غیرت و تعصب دینی» در جامعه با حرمت‌شکنی و قداست زدایی از مقدسات دینی را هم باید مورد توجه قرار داد، ”
واضح است که منظور ورق پاره بسیجی از“ «‌تضعیف غیرت و تعصب دینی» این است که مردم به ارزشهای ارتجاعی و آخوندی نظام تف می‌کنند
کیهان خامنه‌ای نیز از نفرت مردم از فرهنگ آخوندی و مقابله با حجاب تحمیلی نالان و پریشان می‌نویسد: ”ترویج بی‌حجابی به‌عنوان یک راهبرد جنگ فرهنگی در دستور کار دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی قرار دارد و جای سؤال است که چرا درباره وجود حجاب، به تردیدافکنی و تشکیک در این زمینه می‌پردازند“. (کیهان20شهریور93)
به نظر می‌رسد مقاومت روزانه زنان و جوانان با نیروی سرکوبگر رژیم و گشتهای مختلف سرکوب وگوشمالی دادن این مزدوران، نظام را به وحشت انداخته است.
البته آنچه را که رسانه‌های رژیم از خشم و خروش مردم و مقاومتها و درگیریها که این‌چنین موجب وحشت رژیم شده، بازتاب می‌دهند بخش کوچکی از واقعیت است که به قول معروف این هنوز از نتایج سحر مقاومت مردمی و اعتراضات اجتماعی است و باش تا صبح دولتش فرا برسد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5702613f-6688-463c-9d0b-237c958375ac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات