728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۱۰شهر کشور از ۹۷هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۱۰شهر کشور از ۹۷هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

  • زالی: پیش‌بینی می‌کنیم پیک جدید کرونا را زودتر از پاییز تجربه کنیم. با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی و افزایش بار ترافیک تهران، امکان تسریع انتقال ویروس کرونا وجود دارد.
  • رئیس بیمارستان خمینی تهران: در این نوبت بدحالی بیماران ما بیشتر بود و ما شاهد بودیم که میزان مرگ و میر هم بیشتر بوده است.
  • دانشگاه علوم پزشکی قم: هفت بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته جان باختند. ۳۵۰بیمار بستری هستند که حال ۶۸نفر وخیم است
  • مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی: فقدان امکانات اولیه حفاظت، تشخیص دیرهنگام یا کتمان انتقال کرونا به کشور باعث بالاتر بودن شمار تلفات جامعه پزشکی نسبت به متوسط جهانی است... کرونا تاکنون سرپوشی بر مطالبات جامعه بوده ولی این وضعیت ادامه نخواهد داشت. وضعیت مانند آتش زیر خاکستری است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۱شهریور ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در۴۱۰ شهر ایران از ۹۷هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۸۶۲نفر، در آذربایجان غربی به ۲۶۶۴نفر، در اصفهان به ۴۴۰۰نفر، در تهران به ۲۳۷۵۵نفر، در چهارمحال و بختیاری ۶۸۷نفر، در خراسان جنوبی ۵۳۲نفر، در خراسان رضوی به ۶۹۴۴نفر، در خوزستان به ۶۵۴۷نفر، در زنجان به ۹۲۹نفر، در کرمان به ۱۵۶۳نفر، در گیلان به ۴۰۵۷نفر، در لرستان به ۴۲۷۶نفر، در مازندران به ۴۷۵۶نفر، در مرکزی به ۱۲۷۳نفر و در همدان به ۲۵۲۲نفر رسیده است.

در تهران، زالی، رئیس ستاد کرونا گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم پیک جدید کرونا را زودتر از پاییز تجربه کنیم. با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی و افزایش بار ترافیکی در شهر تهران، امکان تسریع انتقال ویروس کرونا در خانواده‌ها وجود دارد». وی با بیان مراجعه ۲هزار پانصد نفر به مراکز درمانی، گفت: «در شبانه روز گذشته ۲۴درصد از این افراد در بخش مراقبتهای ویژه بستری شده‌اند» (انتخاب ۱۰شهریور)

رئیس بیمارستان خمینی تهران گفت: «در این نوبت بدحالی بیماران بیشتر بود، جوانها بیشتر از سری قبل و پیک قبلی مبتلا شدند که یک مقداری نگرانی را در این دوره بیشتر کرد و میزان مرگ و میر هم بیشتر بوده» (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۱۰شهریور)

در البرز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: «مجموع جان‌باختگان این بیماری در استان به ۹۴۷نفر رسید . تعداد بیماران بستری شده بد حال در ۲۴ساعته گذشته نیر به ۱۱۴نفر رسید» (ایسنا ۱۱شهریور)

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به فوت هفت بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته، گفت: «هم اکنون۳۵۰ بیمار کرونایی در قم بستری هستند که حال ۶۸نفر از آنها وخیم گزارش‌شده است» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۰شهریور)

در یزد، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «هم اکنون ۱۹۳بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستانهای استان یزد بستری هستند که از این تعداد ۶۱نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری خدمات دریافت می‌کنند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۱شهریور)

مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی و وزیر سابق علوم گفت: «یکی از دلایلی که تلفات جامعه پزشکی بیشتر از میانگین جهانی است، فقدان امکانات اولیه حفاظت از این متولیان و مدافعان سلامت بود که نشان‌دهنده نداشتن یک برنامه جامع ملی و اولویت‌گذاری در توزیع منابع و تجهیزات ایمنی در رویارویی با حوادث، سوانح و همه‌گیریهای ویروسی و میکروبی است. تشخیص دیرهنگام یا کتمان انتقال آلودگی ویروسی کرونا به کشور بنا بر ملاحظات مختلف ... از دیگر ضعف‌هایی است که شایان یادآوری و حائز اهمیت است. ». . . وی با انتقاد از سیاست‌های روحانی افزود: «بحران فراگیر کرونا تاکنون سرپوشی بر مطالبات جامعه بوده است ولی این وضعیت در میان مدت و تا مدت طولانی ادامه نخواهد داشت. مخاطرات دوران پساکرونا نه فقط در بخش بهداشت و درمان بلکه در سایر بخشهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خود را نشان خواهد داد. این وضعیت مانند آتش زیر خاکستری است که هوشیاری بیشتر مسئولان و دلسوزان برای پیشگیری از حوادث و رویدادهای پرمخاطره در آینده را می‌طلبد».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱شهریور ۱۳۹۹ (۱ سپتامبر ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/99bf4a12-eabc-491b-9e66-39f200588a37"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات