728 x 90

-

خبرگزاری هرانا: تحقیق در مورد جان باختن سید جمال حسینی در ترکیه

-

قتل سید جمال حسینی
قتل سید جمال حسینی
خبرگزاری هرانا 14مرداد 93 خبر داد که «صبح سه‌شنبه، چهاردهم مرداد ماه (پنجم اوت) پلیس ترکیه پیکر بی‌جان سید جمال حسینی (اسفندیار بهارمس) از مسولان ارشد تشکل فعالان حقوق‌بشر در ایران را در منزل وی، در پشت میز کارش و در حالی‌که قطراتی از خون بر صورت و برخی نقاط منزل وی دیده می‌شد، یافت. بر اساس گزارش‌های دریافتی، هنوز از علت مرگ ناگهانی این روزنامه‌نگار و فعال حقوق‌بشر اطلاعی در دست نیست اما پلیس ترکیه تحقیقات خود را درباره این موضوع آغاز کرده که به‌محض دریافت اطلاعات تکمیلی، شرح ماوقع به استحضار هموطنان گرامی خواهد رسید»

هرانا افزود: «جمال حسینی ۳۴سال داشت و از بنیانگذاران مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران و نیز مسئول هماهنگی این تشکل بود. وی نقش بسیار برجسته‌ای در پیدایش، رشد و تداوم فعالیت این تشکل در تمامی سالهای فعالیت آن برعهده داشت. جمال حسینی که سالها از عوارض شرایط تحمیلی به‌عنوان یک پناهنده سیاسی و کمبود رسیدگی و امکانات پزشکی در رنج بود هیچ‌گاه اجازه نداد مشکلات یاد شده مانعی در مسیر فعالیتهای انسان دوستانه و آرمانهای والای او شود و در آخر نیز در حال نوشتن آخرین گزارش‌های خود و در حین کار جان خود را از دست داد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/233c3655-c436-40cf-ad18-7ba5f9a1a844"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات