728 x 90

کمپ لیبرتی,

فراخوان بیش از ۱۳۰۰۰ حقوقدان از ۱۲کشور عربی برای تأمین حفاظت لیبرتی

-

بیانیه مطبوعاتی بیش از 13000 حقوقدان از 12کشور عربی
بیانیه مطبوعاتی بیش از 13000 حقوقدان از 12کشور عربی
بیانیه مطبوعاتی
13083 وکیل و حقوقدان عرب شامل 959 قاضی از کشورهای عراق، مصر، عربستان سعودی، اردن، سوریه، فلسطین، یمن، الجزایر، تونس، سودان، مراکش و لیبی با امضای بیانیه مشترکی نگرانی عمیق خود را از جنایات ضدانسانی در اثر کارشکنیهای دولت عراق در تأمین حداقلهای حفاظتی لیبرتی، ابراز می‌دارند.

وکلا و حقوقدانان و قضات عرب ضمن تشریح سیاستهای سرکوبگرانه دولت عراق و کارشکنیهای متعدد و انزجارآور دولت مالکی در رابطه با نصب مجدد 17500 تی والی که خودش با هدف بی‌حفاظ گذاشتن ساکنان، از کمپ لیبرتی بیرون برده، یادآور شدند: در سال 2013 کمپ لیبرتی 4 بار مورد هجوم موشک توسط ایادی رژیم ایران قرار گرفت که در نتیجه آن، 14نفر از ساکنان شهید و دهها تن در اثر جراحتهای عمیق دچار نقض عضو شدند.

بنابراین، تأمین حداقلهای حفاظتی برای ساکنان یک امر بسیار ضروری حقوقی و انسانی است.

ساکنان لیبرتی مطابق اسناد و مدارک، افراد حفاظت‌شده مشمول کنوانسیون چهارم ژنو و پناهندگان تحت حفاظت قوانین بین‌المللی هستند و هر گونه محاصره آنها، به‌خصوص محاصره پزشکی و آزار و اذیت جمعی آنها از مصادیق جنایت علیه بشریت است. در اثر این محاصره پزشکی و ممانعت از دسترسی به مراکز درمانی، تا کنون 20نفر از بیماران ساکنان جان خود را از دست داده‌اند. ادامه این رفتار سرکوبگرانه نقض کنوانسیونهای بین‌المللی و حقوق پناهندگان است و باید فوراً متوقف شود ”.

13083 وکیل و حقوقدان و قاضی عرب ضمن یادآوری تعهدات قانونی و اخلاقی سازمان ملل‌متحد و ایالات متحده آمریکا نسبت به امنیت و تضمین حقوق انسانی اشرفیها تأکید کردند:
جامعه انسانی و وجدان بشریت به‌خاطر اعدام جمعی 52 در اول سپتامبر 2013 در اشرف که توسط نیروهای عراقی با دستهای بسته و روی تختهای امدادرسانی صورت گرفت، به‌شدت جریحه‌دار است. ما همصدا با هزاران پارلمانتر در سراسر جهان و همصدا با صدها هزار انسان آزاده از کشورهای مختلف جهان خواستار موارد زیر هستیم:
بازگرداندن تی. والها و نصب آنها و تأمین سایر الزامات ضروری حفاظتی در کمپ لیبرتی

لغو محاصره و آزادی تردد وکلای ساکنان، هم‌چنان که کمیسیاریای عالی پناهندگان بارها اعلام کرده «آزادی تردد مطلوبترین وضعیت در لیبرتی است»

انجام یک تحقیقات شفاف و مستقل درباره قتل‌عام ساکنان اشرف در اول سپتامبر 2013 و اعلان نتایج آن.

استقرار حداقل یک واحد کلاه آبی سازمان ملل در کمپ لیبرتی به‌صورت 24ساعته وهفت روز هفته

تلویزیون التغییر: بیش از 13هزار وکیل و حقوقدان از کشورهای عراق، مصر، عربستان سعودی، اردن، سوریه، فلسطین، یمن، الجزایر، تونس، سودان، مغرب و لیبی یک بیانیه مشترک را امضا کردند و در آن نگرانی عمیق خود را از مانع‌تراشیهای دولت عراق در فراهم کردن حداقل الزامات امنیتی در لیبرتی ابراز کردند. وکلا و حقوقدانان و قضات عرب که بیانیه را امضا کرده‌اند تأکید کردند ساکنان لیبرتی بر اساس اسناد و دلایل متقن افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو می‌باشند و پناهندگانی هستند که قوانین بین‌المللی از آنها حفاظت می‌کند.

پایگاه خبررسانی وابسته به تلویزیون کی ان ان: بیش از 13هزار وکیل و حقوقدان عرب ممانعت از تأمین حداقلهای حفاظتی کمپ لیبرتی را جنایت علیه بشریت دانستند. وکلا با امضای بیانیه مشترکی نگرانی عمیق خود را نسبت به احتمال بروز یک فاجعه انسانی دیگر در اثر کارشکنیهای دولت عراق در تأمین حداقلهای حفاظتی کمپ لیبرتی ابراز داشتند و اعلام کردند: ادامه این رفتار سرکوبگرانه با این پناهندگان نقض کنوانسیونهای بین‌المللی و حقوق پناهندگان است و باید فوراً متوقف شود“.

پایگاه خبری النهار: بیش از 13هزار وکیل و حقوقدان عرب شامل 959 قاضی ممانعت از تأمین حداقلهای حفاظتی کمپ لیبرتی و محاصره ظالمانه اعمال شده بر این کمپ را مجازات جمعی و در عداد جنایت علیه بشریت دانستند.
وکلای امضاکننده این بیانیه ”به تأمین الزامات ضروری حفاظتی در کمپ لیبرتی و استقرار حداقل یک واحد کلاه آبی سازمان ملل در کمپ لیبرتی به‌صورت 24ساعته وهفت روز هفته تأکید کردند

پایگاه خبر رسانی اصوات حره: 13083 وکیل و حقوقدان عرب با امضای بیانیه مشترکی ضمن تشریح سیاستهای سرکوبگرانه دولت عراق و کارشکنیهای متعدد و انزجارآور دولت عراق در رابطه با نصب مجدد 17500 تی والی که خودش با هدف بی‌حفاظ گذاشتن ساکنان، از کمپ لیبرتی بیرون برده؛ یادآور شدند:“ ساکنان این کمپ، مطابق استاد و مدارک، افراد حفاظت‌شده مشمول کنوانسیون چهارم ژنو و پناهندگان تحت حفاظت قوانین بین‌المللی هستند. 13000حقوقدان امضا کننده این بیانیه خواستار استقرار حداقل یک واحد کلاه آبی سازمان ملل در کمپ لیبرتی به‌صورت 24ساعته وهفت روز هفته شدند.

پایگاه خبری صقور عرب: بیش از 13000 حقوقدان و قاضی از 12کشور عربی اعلام کردند: هر گونه محاصره ساکنان کمپ لیبرتی به‌خصوص محاصره پزشکی و آزار و اذیت جمعی آنها از مصادیق جنایت علیه بشریت است، در نتیجه این محاصره پژشکی و ممانعت از دسترسی به مراکز پزشکی و درمانی، تا کنون 20نفر از بیماران جان خود را از دست داده‌اند. حقوقدانان و قضات امضا کننده بیانیه اعلام کردند: لغو محاصره و آزادی تردد وکلای ساکنان و هم‌چنان‌که کمیسیاریای عالی پناهندگان بارها اعلام کرده «آزادی تردد مطلوبترین وضعیت در لیبرتی است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f3cc2d3-5e65-4cba-8ba8-4a2650fd5032"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات