728 x 90

اخبار اعتراضي,اعتراض بازاریان,

گسترش اعتراضات مردمی در تیر ماه ۹۳

-

اعتراضات مردمی - آرشیو
اعتراضات مردمی - آرشیو
رویارویی بین مردم و نظام پوسیده آخوندی روز به روز بیشتر می‌شود. اعتراضات علیه اختناق و سرکوب، فقر و چپاول و انهدام محیط زیست، دلایل عمده اعتراضات است.

در تیرماه امسال به‌رغم شدت فضای اختناق و سرکوب که رژیم آخوندی به‌خصوص به بهانهٴ ماه مبارک رمضان به راه انداخته، نه تنها نتوانسته اعتراضات مردمی را خاموش کند، بلکه با گسترش اعتراضات مواجه شده و در تیر ماه گذشته، مجموعاً گزارشهای مربوط به 365 حرکت اعتراضی از تهران و حدود 30 شهر کشور به دست ما رسیده و به شرح زیر قابل تفکیک است.

55 مورد، درگیری بین جوانان و مردم با واحدهای سرکوبگر رژیم که به بهانه‌های واهی نظیر بدحجابی، روزه‌خواری، نصب بشقاب ماهواره و اتهامات مشابه مردم را مورد تعرض قرار می‌دادند.

در 5 مورد از این درگیریها مزدوران گشت ارشاد و نیروی انتظامی توسط جوانان گوشمالی داده شدند.

در 25 مورد جوانان با حمله به گشت ارشاد موفق به آزاد کردن دختران و پسران دستگیر شده، گردیدند.

در 10 مورد از حملات وحشیانهٴ مزدوران نیروی انتظامی به خانه‌های مردم برای جمع‌آوری آنتنهای ماهواره‌ای، مردم موفق شدند حمله‌ این مزدوران را دفع کنند.

کارگران به جان آمده میهن با 77 مورد حرکت اعتراضی، بیشترین سهم را در اعتراضات اقشار اجتماعی طی تیر ماه گذشته داشتند. عمده این حرکتها، اعتراض به نپرداختن دستمزد معوقه از 2ماه تا 7ماه بوده است.

اعتصاب ادامه‌دار 5هزار کارگران معدن بافق یزد از ماه خرداد به ماه تیر کشید و سرانجام کارگران موفق شدند در 5تیرماه پس از 39روز اعتصاب، کارگزاران رژیم را به عقب‌نشینی واداشته و جلو فروش این معدن به باندهای حکومتی را بگیرند.

به‌رغم تعطیلی دانشگاهها، دانشجویان با 25 حرکت اعتراضی، صدای خود را علیه اجحافات رژیم آخوندی، گرانی شهریه‌ها، کمبود امکانات و تفکیک جنسیتی بلند کردند.

اعتصاب‌غذای دامنه‌دار زندانیان سیاسی در سراسر تیرماه ادامه داشت.

رضا شهابی زندانی سیاسی و عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، در پنجاهمین روز اعتصاب‌غذای خود موفق شد دژخیمان زندان گوهردشت را به عقب‌نشینی وادارد و به اعتصاب‌غذای خود پایان دهد.

4زندانی سیاسی زیر اعدام اهل سنت به‌رغم فشارهای بسیار زیاد سراسر تیر ماه در اعتصاب‌غذا بودند. این اعتصاب در پایان تیرماه با عقب‌نشینی دژخیمان و تعهدشان به خواسته زندانیان، باموفقیت به پایان رسید.

14 زندانی نیز در زندان قزلحصار در اعتراض به احکام اعدام، به مدت دو هفته اعتصاب‌غذا کردند.

زندانیان سیاسی در 5مورد با صدور بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های فردی و جمعی علیه دیکتاتوری آخوندی دست به اعتراض زدند.

یکی دیگر از موارد اعتراضات مردمی در تیرماه گذشته، تجمعات در تهران و شهرستانها علیه قطعی و گرانی آب و برق و کمبودهای خدمات شهری و گرانی ارزاق و کرایه خودروها بود که گزارش 108 مورد آنها به دستمان رسیده است.

اعتصاب بازاریان در تیرماه هم‌چنان ادامه یافت و بازارهای آهن، لوازم التحریر، پارچه، کاغذ، برخی پاساژهای بازار تهران به‌طور متناوب در اعتراض به اخاذی مالیاتی رژیم دست به اعتصاب زدند که برخی از آنها هم‌چنان ادامه دارد.

47 گزارش نیز از حرکتهای اعتراضی اقشار مختلف از کشاورزان تا فرهنگیان و کارمندان و اصناف هم به دست ما رسیده است.

5 مورد از این اعتراضات، تجمعات مردمی علیه تخریب محیط زیست، بوده است.

در برابر این موج فزایندهٴ اعتراضات مردمی، رژیم آخوندی تلاش کرده است با افزایش اعدامها، شلاق زدن در ملأعام و حملات وحشیانه، توسط بسیج و نیروی انتظامی مقابله کند، اما پاسخ مردم قاطع و محکم بوده و وحشت رژیم را از چشم‌انداز قیام اجتماعی بیشتر و عمیق‌تر کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3df216c6-6460-47c8-b2fa-78e3f88e4084"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات