728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,

تصرف مناطق جنوبی شهر حلب به دست رزمندگان سوریه

-

رزمندگان سوریه
رزمندگان سوریه
رزمندگان شهر حلب در سلسله نبردهای خود موفق شدند 6روستا را در جنوب این شهر به تصرف خود دربیاورند. این پیروزی رزمندگان در پی درگیریهای گسترده به دست آمد و رزمندگان توانستند از این سمت نیز خود را به بلندیهای عزان برسانند.

همزمان با این عملیات رزمندگان در مناطق شیخ نجار و ابریج با نیروهای اسد به زد و خورد پرداختند، همچنین اطراف منطقه «جمعیت الزهرا» نیز رزمندگان با نیروهای اسد درگیر شدند و بارها با توپهای دست‌ساز مراکز دشمن را در این مناطق هدف قرار دادند.

همزمان، هواپیماهای اسد بیشتر شهرهای این استان را بمباران کردند، طبق گزارشات رسیده تعدادی از ساکنان این مناطق کشته و مجروح شدند.

مناطقی که رزمندگان توانستند آنها را به کنترل خود دربیاورند، راه مواصلاتی نیروهای اسد به سمت شمال است از این‌رو دارای اهمیت استراتژیک است.

تحلیلگران نظامی درباره این عملیات می‌گویند، رزمندگان با این پیروزی، راه دشمن را برای محاصره مناطق آزاد شده حلب سد کردند.

به موازات این نبردها، رزمندگان چند محور مهم را در اطراف پادگان موسوم به دفاع وطنی به کنترل خود درآوردند. رزمندگان به چند انبار سلاح سنگین و سبک درست پیدا کردند. آنان همچنین مرکز 80نیروهای اسد را در این منطقه زیر آتش خمپاره و موشکهای گراد قرار دادند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/55c6ed83-7c68-4560-b807-33a326883045"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات