728 x 90

اخبار خاورمیانه,

سازمان ملل‌متحد سفیر اردن را کاندیدای کمیسر عالی حقوق‌بشر کرد

-

زید الحسین
زید الحسین
دبیرکل سازمان ملل‌متحد اعلام کرد سفیر اردن در سازمان ملل‌متحد را به‌عنوان کمیسر عالی حقوق‌بشر این سازمان معرفی می‌کند تا صدایی از خاورمیانه در این موضع قرار بگیرد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه (17خرداد) ضمن مخابره این خبر افزود:
دفتر بان کی‌مون اعلام کرد شاهزاده زید الحسین یک دیپلومات کارکشته و عضو سابق نیروهای حافظ صلح ملل‌متحد برای جایگزینی ناوی پیلای معرفی شده است.
دوره خدمت ناوی پیلای که اهل آفریقای جنوبی بود در سال 2012 در سمت کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل به مدت 2سال تمدید شده بود.
تعیین زید الحسین در این سمت، نیاز به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل دارد. شاهزاده زید که هم سفیر اردن در سازمان ملل‌متحد و در آمریکا بوده در آوریل گذشته اعلام کرد که از مقامش در سازمان ملل‌متحد استعفا می‌دهد. او اردن را در شورای امنیت که کرسی چرخشی دارد نمایندگی می‌کرده است و در سال 2015 این مسئولیت به پایان می‌رسد.
زید الحسین کاندیدای دبیرکل سازمان ملل بود اما در آن زمان بان کی‌مون انتخاب گردید.
به گفته خبرگزاریها او مواضعی قوی و معتبر در مورد مقولاتی هم‌چون عدالت بین‌المللی و خشونتهای جنسی داشته است.
دیپلوماتهای همکار او روز جمعه کاندیدا شدن او برای این سمت را تحسین کردند و جرار آرو (Gerard Araud) [سفیر فرانسه در ملل متحد] در پیامی توئیتی گفت انتخاب بزرگی است و او یک مدافع متعهد حقوق‌بشر و قانون بین‌الملل می‌باشد.
زید الحسین در آوریل و در جلسه‌یی به‌مناسبت بیستمین سالگرد نسل‌کشی در رواندا، یک سخنرانی قوی در شورای امنیت ایراد کرد و از این شورا و جامعه بین‌المللی خواست تا در مورد بحران در آفریقای مرکزی که با خشونت بی‌سابقه‌یی بین مسلمانها و مسیحیان مواجه شده اقدام کند...
اردن در این هفته دینا کوار (Dina Kawar) را به‌عنوان نماینده خود در سازمان ملل معرفی کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf26c4c9-e76b-4d9c-84d6-47b43b345ed1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات