728 x 90

دخالتهای ایران,

عبدالحلیم خدام: داعش را رژیم ایران به سوریه آورد

-

عبدالحلیم خدام معاون سابق رئیس‌جمهور سوریه
عبدالحلیم خدام معاون سابق رئیس‌جمهور سوریه
عبدالحلیم خدام، معاون سابق رئیس‌جمهور سوریه طی مصاحبه‌یی با روزنامه الشرق‌الاوسط (14خرداد) تأکید کرد: رژیم ایران طرفی بود که داعش (گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام) را به سوریه آورد، کسی شکی در این ندارد.
خدام که در حال حاضر به‌صورت تبعید در پاریس به‌سر می‌برد، تصریح کرد: رژیم ایران بخش اصلی جنگ در سوریه است.. تشکیلات اسلامی شیعه و سپاه پاسداران و حزب‌الله در سوریه هستند و همهٴ آنها در کنار رژیم اسد در حال جنگند، چرا که سرنگونی رژیم بشار اسد یک ضربه سنگین برای تمامیت رژیم ایران خواهد بود.
خدام 82ساله که به‌عنوان رئیس‌جمهور سوریه، سالها فرد شمارهٴ 2 این رژیم بود و اکنون از مخالفان بشار اسد است، افزود: اگر رژیم بشار سرنگون شود، رژیم ایران کارش در عراق تمام است، نقش حزب‌الله در لبنان- اگر متلاشی نشود، تضعیف خواهد شد- در نتیجه نقش شبه‌نظامیان رژیم ایران و تأثیر بازوهای آن در منطقه کاهش خواهد یافت و در صورتی‌که این اتفاق بیفتد شاهد پس‌رفت نفوذ ایران در منطقه خواهیم بود، به همین علت رژیم ایران به‌شدت تلاش می‌کند تا رژیم اسد را با سلاح و لجستیک و نیرو یاری کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a375c11d-6b80-479d-bc76-de6588acaa99"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات