728 x 90

اعدام غلامرضا خسروي,زندانیان سیاسی,

فاکس نیوز: رژیم ایران به‌رغم اعتراضات، غلامرضا خسروی را اعدام کرد

-

مجاهد شهيد غلامرضا خسروى
مجاهد شهيد غلامرضا خسروى
فاکس نیوز با عنوان ”رژیم ایران اعدام یکی از مخالفان را به جرم“ محاربه ”اعلام کرد“ نوشت: یک مخالف ایرانی به‌رغم اعتراضات گروه‌های حقوق‌بشری که می‌گفتند محاکمه او غیرعادلانه بوده است، به جرم ”محاربه“ حلق‌آویز شد.

به گفته علی صفوی، از شورای ملی مقاومت اعدام غلامرضا خسروی سوادجانی روز یکشنبه در سایت دادستانی رژیم ایران در تهران اعلام شد. بنا‌ به گفته عفو بین‌الملل، سوادجانی در سال 2010 به اتهام کمک مالی به سازمان مجاهدین خلق ایران، که به‌دنبال سرنگونی رژیم ایران است، به اعدام محکوم شده بود.

طبق گزارشات، سوادجانی از زمان دستگیری خود در سال 2008 به‌خاطر ارتباطش با مجاهدین به‌مدت بیش از 40ماه در سلولهای انفرادی زندانهای مختلف حبس شد. هم بازداشت و هم حکم اعدام وی قویاً از جانب گروه‌های حقوق‌بشری محکوم شده است.

حسیبه حاج صحراوی، معاون مدیر عفو بین‌الملل در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، روز شنبه در بیانیه‌یی گفت: ”بار دیگر مقامهای رژیم ایران در شرف اعدام یک زندانی هستند که در بی‌اعتنایی کامل آنها نسبت به قوانین بین‌المللی و قوانین رژیم ایران، حتی به‌صورت عادلانه محاکمه نشده است“.

علی صفوی، به فاکس‌ نیوز گفت: ”تصمیم رژیم ایران به اعدام غلامرضا خسروی به‌دلیل هواداری از مجاهدین خلق، نشان‌دهنده وحشت بی‌حد و حصر آخوندها نسبت به پایگاه مردمی و جاذبه مقاومت ایران در داخل ایران است“.

صفوی گفت: ”زمان آن رسیده که جامعه بین‌المللی به‌صورت عام، و دولت اوباما به‌طور خاص، به سکوت شرم‌آور خود درباره کشتار لجام گسیخته‌ای که به‌ویژه بعد از روی کارآمدن حسن روحانی به‌اصطلاح مدره شاهد آن بوده‌ایم، پایان دهد“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c6970ab-bc5d-4f6f-a391-19ecea65a007"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات