728 x 90

اعتراضات در عراق,انتخابات عراق,بحران سياسي عراق,اخ

اعتراض به تقلبات گسترده مالکی در انتخابات عراق

-

فراکسیون الوطنیه به‌ریاست ایاد علاوی
فراکسیون الوطنیه به‌ریاست ایاد علاوی
به گزارش تلویزیون البغدادیه فراکسیون الوطنیه به‌ریاست ایاد علاوی تأکید کرد یک تیم از وکلای عراقی و بین‌المللی برای پیگیری شکایتهای انتخاباتی تشکیل داده است. انتصار علاوی عضو این فراکسیون گفت: کارتهای الکترونیکی وسیله اصلی تقلب بوده است. از جمله برخی از فراکسیونها کارتهایی برای درگذشتگان صادر کرده بودند که به‌نفع فراکسیون مشخصی با آنها رأی داده شده است. وی افزود در صورتی‌که در شکایتها به دادگاه فدرال به نتیجه مشخصی نرسند الوطنیه به دادگاههای بین‌المللی برای پیگیری شکایتهای مربوط به نتایج انتخابات مراجعه خواهد کرد».

خبرگزاری نینای عراق گزارش داد حمید کسار الزوبعی نماینده پارلمان عراق از ائتلاف متحدون به‌ریاست اسامه نجیفی اعلام کرد ”ائتلاف متحدون به نتایج انتخابات پارلمان شکایت خواهد کرد و همه راههای قانونی را برای اجرای عدالت دنبال خواهد کرد“.

رعد الدهلکی نماینده پارلمان عراق از ائتلاف العربیه گفت: ائتلاف العربیه دلایل واسناد و مدارکی دارد که تقلب در انتخابات را نشان می‌دهد و این تقلب در شش استان به‌پاخاسته نیز وجود دارد» وی افزود: ما اعتراض شدیدی در این رابطه داریم و به دستگاه قضایی و کمیته‌های بین‌المللی برای رعایت حقوق اهل سنت ساکن در بغداد؛ مراجعه می‌کنیم زیرا این منطقی نیست که این ترکیب از جامعه در پایتخت فقط تعداد انگشت‌شماری نماینده داشته باشد.

جواد الجبوری سخنگوی فراکسیون احرار وابسته به مقتدی صدر گفت نتایج انتخابات برای ما غافلگیرانه بود، چرا که نه با واقعیتها مطابقت داشت و نه با قرائت اولیه از نتایج انتخابات که انتظار آن می‌رفت، … نتایج طوری بود که گویا از قبل برای یک فراکسیون مشخصی طراحی شده بود، الجبوری افزود طرح آینده ما این است که به این نتایج به قضاییه عراق شکایت می‌کنیم… علاوه بر این ما از سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز خواسته‌ایم که واقعیتها را بررسی کنند. الجبوری افزود ما ادله و مدارک متقنی داریم که بر سالم نبودن انتخابات تأکید می‌کند و نقضهایی که صورت گرفته به قدری شدید است که کسانی که از این تقلبات خسارت دیده‌اند نمی‌توانند تسلیم آن شوند.

امیر الکنانی از فراکسیون الاحرار نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: چرا در مناطق نا آرام و مناطقی که آب خانه‌های مریم را گرفته بود؛ میزان آرای دولت قانون به بیش از 90% بالغ شده؟ جالب این است که خود دولت قانون که متهم است که این مناطق را عمداً دچار آبگرفتگی کرده چطور ممکن است در این مناطق بالای 80% رأی بیاورد؟».

خبرگزاری کردی پیامنیر گزارش داد شوان محمد طه عضو پارلمان عراق از ائتلاف کردستانی به روزنامه ”الشرق‌الأوسط“ گفت ”موضع ما و شرکای قدرتمندی مثل جریان صدر، الوطنیه و متحدون عدم تکرار دور سوم نخست‌وزیری مالکی است

به گزارش خبرگزاری نینای عراق حمید بافی عضو ائتلاف کردستان گفت: مردم کردستان امروز به روی رهبران سیاسی خود فشار می‌آورند که مطلقاً با المالکی ائتلاف نکنند

به گزارش تلویزیون البغدادیه ائتلاف عرب کرکوک کمیساریای انتخابات عراق را متهم کرد که نقضهای بزرگی در انتخابات مرتکب شده و شکایتهای آنها در مورد تقلب در هنگام شمارش آرا را نادیده گرفته است، این ائتلاف طی بیانیه‌یی اعلام کرد کمیساریای انتخابات به‌دلیل تحویل ندادن گزارش شمارش اولیه آرا در مراکز رأی‌گیری و همچنین به‌خاطر توقیف بیش از 160 صندوق انتخابات از آرای رأی‌دهندگان عرب در منطقه الرشا و الریاض، قانون را نقض کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be026d19-9d73-4de8-a299-7e749d249ae8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات