728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,کمپ لیبرتی,

گزارشهای رسانه‌ها از استماع در پارلمان کانادا و «هفته حسابرسی از رژیم ایران»

-

سخنرانی مریم رجوی در جلسه زیر کمیته حقوق بشر پارلمان کانادا
سخنرانی مریم رجوی در جلسه زیر کمیته حقوق بشر پارلمان کانادا
وال استریت آن لاین-17 می 2014- روز 25اردیبهشت، خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، توسط زیرکمیته حقوق‌بشر بین‌المللی کمیته خارجی پارلمان کانادا مورد استماع قرار گرفت.
ریاست استماع را آقای اسکات رید، رئیس کمیته حقوق‌بشر بین‌المللی از حزب محافظه‌کار به عهده داشت. نمایندگان پارلمان از هر سه حزب اصلی این کشور در این استماع شرکت داشتند.
این استماع با هفته «حسابرسی از رژیم ایران» مصادف بود. این هفته روز پنجشنبه 15 مه به پایان رسید.
خانم رجوی در این جلسه تهدیدات رژیم ایران در چهار زمینه را بر شمرد: تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، تروریسم، دخالت در امور سایر کشور و نقض سیستماتیک حقوق‌بشر توسط رژیم، موضوعی که مستمراً ادامه داشته و حائز اهمیت خاص است.
خانم رجوی درباره نقض وحشیانه حقوق‌بشر در ایران گفت: «به‌رغم ادعای اعتدال، در یک سال گذشته بیشترین اعدامها نسبت به مدت مشابه سال قبل صورت گرفته. ماه گذشته زندانیان سیاسی در زندان اوین هدف حمله وحشیانه‌یی قرار گرفتند و ملایان حملات خود به اشرف و لیبرتی را افزایش دادند. در چنین شرایطی حمایت کانادا از حقوق‌بشر و آزادی و مقاومت ایران بیش از هر زمان دیگر مؤثر است».
خانم رجوی وضعیت کمپ لیبرتی را آن روی سکه سرکوب و اختناق و بحران سیاسی در ایران خواند.
او از جمله گفت: رژیم ایران در بحبوحه بحرانهای سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی، سازمان مجاهدین را که نیروی اصلی تغییر در ایران هستند، تهدید جدی حاکمیت خود می‌داند، از این‌رو هیچ فرصتی را برای حمله به این سازمان از دست نمی‌دهد و ساکنان لیبرتی به همین خاطر هدف اصلی وحشی گریهای رژیم هستند.
خانم رجوی تأکید کرد، انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی در مورد کشتار اول سپتامبر در اشرف که به قتل‌عام52تن از ساکنان و گروگان گرفته شدن هفت‌تن دیگر از آنها منجر شد، اولین گام ضروری برای حفظ امنیت ساکنان است.
خانم رجوی از نمایندگان پارلمان کانادا خواست که دولت کانادا را ترغیب کنند که پرونده نقض حقوق مخالفان رژیم ایران در لیبرتی را در کمیته سوم مجمع عمومی ملل‌متحد طرح کند.

سی.ان.ان آی ریپورت– 15 می 2014: اپوزیسیون ایران، به کانادا فراخوان می‌دهد تا جلودار تحقیقات بین‌المللی در مورد حملات حکومت عراق به اشرف و لیبرتی شود. مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، که همزمان با هفته حسابرسی از رژیم ایران در برابر پارلمان کانادا، روز پنجشنبه از مقر خود در پاریس از طریق ماهواره صحبت می‌کرد، علاوه بر فراخوان برای حفاظت از مخالفان سیاسی، به بررسی نقض گسترده حقوق‌بشر در ایران که تحت ریاست‌جمهوری حسن روحانی ادامه یافته است، پرداخت.

آل وایسز: مریم رجوی در شهادت خود برای پارلمان کانادا، رجوی استدلال کرد که حملات به اشرفیها آن روی سکه اقدامات سرکوبگرانه‌یی است که در ایران اتفاق می‌افتد. رجوی گفت: "فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران که غرق بحرانهای سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی است سازمان مجاهدین خلق ایران را جدی‌ترین تهدید حاکمیت خود می‌داند."
بنا‌ به گفته رجوی، به‌رغم ادعاهای میانه‌روی رئیس‌جمهور کنونی رژیم ایران، در سال گذشته اعدامهای بیشتری انجام گرفته است.

نیوزوین: مریم رجوی، روز پنجشنبه در برابر پارلمان کانادا (زیر کمیته روابط خارجی در امور حقوق‌بشر بین‌المللی) صحبت کرد و از آن خواست تا آغازگر یک تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره کشتارهایی که توسط دولت عراق علیه مخالفان ایرانی به دستور رژیم تهران انجام گرفته شود. این شهادت همزمان با هفته حسابرسی از رژیم ایران در پارلمان کانادا بود.
رجوی گفت: " جامعه بین‌المللی باید با استقرار ناظران بین‌المللی و یک واحد از کلاه آبیهای سازمان ملل در کمپ برای ساکنان تا زمانی که در کمپ لیبرتی هستند، امنیت ارائه دهد.

گراند ریپورت: مریم رجوی در شهادت خود در برابر پارلمان کانادا، تأکید کرد که اولین گام ضروری انجام یک تحقیقات مستقل بین‌المللی در مورد کشتارها و به‌طور خاص قتل‌عام ۵۲ نفر و آدم‌ربایی هفت نفر دیگر از ساکنان اشرف در اول سپتامبر ۲۰۱۳ است. رجوی به دولت کانادا فراخوان داد تا آغازگر چنین تحقیقاتی توسط مقامات ذیربط بین‌المللی باشد.

روزنامه تورنتو سان، چاپ کانادا نیز در مورد هفته حسابرسی از رژیم ایران، گزارش داد، دولت کانادا باید سپاه پاسداران (رژیم) ایران و پلیس لباس‌شخصی مخوف آن‌را به‌عنوان سازمانهای تروریستی نامگذاری کند. این موضوعی است که در استماع زیرکمیتهٴ حقوق‌بشر مجلس کانادا مطرح شد.
به‌نوشته این روزنامه، مارک دوبوویتس از بنیاد دفاع از دموکراسیها به این کمیته گفت که موضوع توافق هسته‌یی، نباید کارنامه سیاه حقوق‌بشری رژیم ایران را در داخل کشور تحت‌الشعاع قرار بدهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cfcae67e-8478-4c86-b3dc-b7e2ce5cb9d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات