728 x 90

روابط ایران عربستان,اخبار خاورمیانه,

عربستان سعودی موشکهای بالستیک را به نمایش گذاشت

-

موشکهای بالستیک عربستان سعودی
موشکهای بالستیک عربستان سعودی
ورلد تریبیون، گزارش داد: «عربستان برای فرستادن پیامی به آمریکا و (رژیم) ایران، موشکهای بالستیک چینی‌اش را به‌نمایش می‌گذارد.

این موشکها که توان حمل کلاهک هسته‌یی دارند و برای هدف قرار دادن اهدافی تا برد 2650 کیلومتر طراحی شده‌اند.. در یک مانور نظامی نیروهای عربستان به نمایش گذاشته شد»..
ورلد تریبیون، افزود: «این اولین‌باری است که عربستان از این موشکها پرده‌برداری می‌کند.
منابع دیپلوماتیک گفتند، هدف از نمایش موشکهای سی.اس.اس.2، دادن هشدار به (رژیم) ایران و آمریکا است مبنی بر این‌که ریاض دارایی‌های استراتژیکی دارد که می‌تواند با برنامه‌های هسته‌یی و موشکی (رژیم) ایران رقابت کند».

ال مانیتور نیز به‌نقل از مطبوعات عربستان گزارش داد، در این مانور که «سپر عبدالله» نام داشت، 130هزار تن از نیروهای نظامی عربستان شرکت داشتند.
این منبع افزود، عربستان با این رژه و فهرست میهمانان آن، قصد داشت چند پیام بفرستد. اولین آن، پیام بازدارندگی به (رژیم) ایران و عراق بود. عربستان این دو را به‌عنوان تهدید خارجی تلقی می‌کند و تقویت فزایندهٴ روابط آنها را یک خطر واضح و بالفعل می‌داند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ccc59c68-a8e2-4f28-90db-b2c9f2b53bf1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات