728 x 90

اول ماه مه- روز جهاني كارگر,

درآمدی که یک سوم هزینه کارگر را نیز، تأمین نمی‌کند!

-

مرتضی الله داد
مرتضی الله داد
یک کارگزار رژیم اعتراف کرد «کارگر امروز با سیلی صورت سرخ می‌کند». مرتضی الله داد افزود: «امروز شرایط کارگر ایرانی با دستمزدهای موجود نه به کارفرما ارتباطی دارد و نه به توانایی یا مهارت کارگر، بلکه دلیل اصلی آن در برنامه‌ریزی دولتی است.
درآمد امروز کارگر دخل ”یک سوم“ هزینه زندگی روزمره او نیز نیست. به عبارتی با فرض دریافت ماهانه 470هزار تومان در پایین‌ترین شکل ممکن آن و یا حتی 700هزار تومان ماهانه نه فقط کمک معیشتی زندگی یک کارگر نبوده‌ایم بلکه حتی با اعطای هزینه‌های هم جوار آن در غالب مزد اجتماعی که امروزه تحت عنوان طرحهای اختصاص سبد کالایی به کار گر اعطا شده است نیز نتوانسته‌ایم آن گونه که باید برای تأمین دستمزد کارگران اقدامی کرده باشیم».
این کارگزار رژیم همچنین اعتراف کرد: در حال حاضر برای یک خانواده 4نفره بدون خانه نیز خط فقر تعریف شده مبلغ دستمزدی ماهیانه دو میلیون تومان است و این در صورتی است که دریافتی ماهانه قشر کارگر و حقوق‌بگیر ماهانه میانگین 400هزار تومان الی 700هزار تومان بوده و به عبارتی با این اقتصاد بیمار و عدم مدیریت درست آن طی سالیان گذشته شرایطی را به وجود آورده‌ایم که باید گفت کارگر امروز با سیلی صورت خود را سرخ نگاه داشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1dd4456-d149-474b-bbb6-d295a911041f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات