728 x 90

يارانه- فاز دوم,

انصراف دادن اجباری مردم از گرفتن یارانه‌ها

-

 -
-
دولت آخوند روحانی برای حذف بخش وسیعی از مردم برای گرفتن یارانه‌ها، تمهیدات مختلفی را به کار گرفته است و برای انصراف مردم دست به دامان مراجع حکومتی و ائمه جمعه رژیم شده است، تا آنها با فتوا و توصیه، مردم را از گرفتن یارانه منصرف کنند. اضافه بر غوغاسالاری گسترده، دولت روحانی فرم خود اظهاری به مردم ارایه کرده است که به گفته روزنامه مردم‌سالاری وابسته به باند رفسنجانی ـ روحانی، تکمیل فرم خود اظهاری به‌معنای اجازه دادن مردم به دولت برای وارسی حساب و داراییهای شخصی آنها است.
معاون وزیر اقتصادی رژیم نیز گفته است: ”این فرم در آینده ملاکی برای بازپرداخت وامهای بانکی محسوب خواهد شد“
با این تمهید دولت آخوند حسن روحانی، قطعاً طیفی از مردم خود به خود از گرفتن یارانه منصرف می‌شوند، زیرا دست رسی به حساب بانکی و داراییهای آنها باعث می‌شود که نه تنها دولت ضدمردمی به آنها یارانه ندهد، بلکه زمینه‌ای فراهم می‌شود تا دولت بتواند درآینده با گرفتن مالیات بیشتر و... بیش از گذشته آنها را در تنگا قرار بدهد.
همچنین دولت آخوند روحانی برای کسانی که به قول معاون وزارت اقتصاد دولت آخوند حسن روحانی خود را نابجا نیازمند بداند، جریمه وضع کرده است. معاون وزیر اقتصاد رژیم در این زمینه می‌گوید: ”زمانی که فرد خود را نابجا نیازمند بداند تا سه برابر دریافتی که از یارانه داشته است از او دریافت می‌شود“.
غیر از تهدید مردم به جریمه، دولت آخوند روحانی ساز وکارهایی برای ثبت‌نام به کارمی برد که عملاً بخشی از مردم نمی‌توانند ثبت‌نام کنند.
دولت یک آدرس اینترنتی داده است که تمامی مردمی که خواهان یارانه هستند از طریق آن ثبت‌نام کنند. طبعاً یک آدرس اینترنتی نمی‌تواند پاسخگوی متقاضیان باشد و بسیاری از مردم از این شکایت دارند که دسترسی به این آدرس اینترنتی برایشان مشکل است، و ساعت ها درانتظار وصل شدن به این آدرس تلاش می‌کنند، اما تلاششان به جایی نمی‌رسد.
مراکز ثبت‌نامی که مردم شخصاً برای ثبت‌نام مراجعه می‌کنند، به حدی شلوغ است که افرادی که از نخستین ساعتهای صبح به صف آمده‌اند تا ساعت 2 بعدازظهر به آنها نوبت نمی‌رسد.
روزنامه رسالت (ارگان باند موتلفه) در گزارشی از نخستین روز ثبت‌نام، اختلال در سایت اینترنتی رژیم و معطل شدن مردم در صفهای طولانی می‌نویسد: ”روز گذشته ایجاد صفهای طولانی و اختلال سایت رفاهی در مراکز پیش‌بینی شده در سطح شهر برای ثبت‌نام هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌داد که مشکل هنوز برطرف نشده و مسئولان نیز پاسخ درستی ارائه نمی‌کردند. متقاضیان با مشکل ثبت‌نام روبه‌رو بوده و سایت رفاهی با کندی و اختلال روبه‌رو بود.
گزارش نشان می‌دهد هزینه‌ای 3500تومانی که از سوی وزارت ارتباطات برای ثبت‌نام متقاضیان در مراکز تعیین شده پیش‌بینی شده بود، در کافی نتها و برخی مراکز آزاد رعایت نشده و بازار سیاهی در این زمینه ایجاد شده است و بر اساس مدت زمان ثبت‌نام حداقل از5هزار تومان به بالا هزینه از متقاضیان دریافت می‌شود“
این هم از شگردهای دولت روحانی است که با تدبیر و امید آخوندی و با ترفندهای مختلف تحت عنوان انصراف اختیاری، با قرار دادن مردم در برابر مشکلات و موانع و پیامدهای منفی ثبت‌نام مانند راستی آزمایی کردن اظهارنامه‌ها و... ، عملاً آنها را مجبور به انصراف کند.
 
 

آثار تورمی اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها
به‌رغم همه این مشکلات، زمانی که فاز دوم طرح ضدمردمی حذف یارانه‌ها به اجرا در می‌آید، به ازای پرداخت 45000 تومان عملاً جامعه با گرانی و تورم افسار گسیخته مواجه خواهد شد. در این زمینه روزنامه جمهوری وابسته به رفسنجانی به ذهنیت مردم در این رابطه اشاره می‌کند و می‌نویسد: ”هدفمندی در ذهن بسیاری از مردم، کاهش قدرت خرید، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، افزایش پی‌درپی قیمتها، تورم، بیکاری و رکود را تداعی می‌کند. ثبت‌نام از افراد واجد شرایط دریافت یارانه نقدی در حالی از دیروز آغاز شد که قرار است قیمت سوخت و سایر اقلام انرژی افزایش یابد و گرانیهای زنجیره‌یی مرتبط با آن در پیش روی است“.
روزنامه ابتکار وابسته به باند رفسنجانی ـ روحانی نیز به آثار تورمی این طرح ضدمردمی اعتراف می‌کند و در مورد تبعات این طرح می‌نویسد: ”در ذهن مردم افزایش نرخ بنزین جای شاخص تورم که بانک مرکزی و مرکز آمار اعلام می‌کنند نشسته است و یک ریال جابه‌جا شدن نرخ بنزین بر تمام اقتصاد ایران اثر می‌گذارد و انتظارات تورمی مردم که اکنون حالت خفته دارد را ممکن است بیدار کرده و توفانی راه بیندازد که جهش عظیم تورمی را به‌دنبال داشته باشد“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a54b368b-8f77-4c1b-8f70-d0772bf521cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات