728 x 90

آلودگی هوا,

گرمای اهواز و هشدار اشعه فرابنفش

-

گرمای اهواز
گرمای اهواز
شهر اهواز با گرمای ۵۳.۷سانتیگراد گرمترین شهر روی زمین را تجربه می‌کند. در ورای این درجه گرما اندازه اشعه فرابنفش در اهواز در حالت هشدار 10 قرار می‌گیرد.

میزان اثرات نامطلوب اشعه فرابنفش با رسیدن با عدد 10 در این شاخص بسیار زیاد خواهد شد و تاثیراتی نامطلوب بر پوست و چشم خواهد داشت.

روزبه کردونی از کارگزاران وزارت کار و رفاه اجتماعی رژیم گفت: «شهر اهواز در سی ژوئن 2017 با گرمای ۵۳.۷سانتیگراد گرمترین شهر روی زمین بوده است. اگر دمای هوای این شهر در روزهای آتی به ۵۴درجه برسد؛ آنگاه همراه با دمای ثبت در کالیفرنیا در ۳۰ژوئن ۲۰۱۳ و کویت در ۲۱جولای 2016 گرمترین دمای ثبت در تاریخ مدرن را به خود اختصاص خواهد داد».

بیشتر بخوانید:
حضور طولانی در مقابل تابش فرابنفش، می‌تواند احتمال ابتلاء به آسیب‌های حاد و مزمن پوستی، بینایی و حتی تخریب کل سیستم بدن را به‌دنبال داشته باشد.

فوتونهای پرتو فرابنفش به‌خصوص در باند UVB، به هر نوع مولکول DNA متعلق به ارگانهای زنده، به اشکال گوناگون حمله‌ور می‌شوند.

در شایع‌ترین حالت، حمله علیه نزدیک‌ترین ترکیب "باز تیمین یا Thymine Bases" در حلقه DNA اتفاق می‌افتد. در این حالت "بازهای تیمین یا Thymine Bases" همپایه، به عوض نگهداری تعادل پله‌ای DNA «یا به عبارتی» LADDER BASE BOND به همپایه خویش پیوسته و باعث به‌وجود آمدن نوعی DNA «معیوب» می‌گردند.

دراین صورت زنجیره DNA با از دست دادن کد رمزی اصلی خود، به نوعی کد با رمز دیگری تبدیل و معنای اولیه ساختار هسته خود را از دست داده که عملاً حاصل، سلولی با عملکرد غیرمشخص و یا تخریب شده سرطانی است.

همه پرتوهای UVA، UVB و یا UVC قادرند که از عمر سلولهای اساسی بدن از جمله بافت‌های فیبروزی پروتئینی موجود در بدن از جمله پوست، استخوان، غضروف و هر گونه بافت پیوندی بکاهند.

تابش UVB قدرت بالا برای چشمان بسیار مخرب ومی‌تواند باعث آب مروارید Cataract و اختلال مزمن قرنیهPterygium یا کوری موقت و دائم گردد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db2f1ab5-d082-47e0-9cd0-9a0c97db519b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات