728 x 90

سوريه,

استفاده رژیم اسد از گازهای شیمیایی

-

استفاده رژیم بشار اسد از سلاح شیمیایی
استفاده رژیم بشار اسد از سلاح شیمیایی
تلویزیون فرانسه24:
یک روستای مرکزی در استان حما مورد حمله شیمیایی قرار گرفته است. بشار اسد مدعی است که این اقدام کار نیروهای القاعده است اما اپوزیسیون سوریه می‌گوید مسئول انداختن بشکه‌های حاوی گاز شیمیایی رژیم اسد است.

در حالی که کودکان از ترس گریه می‌کنند، مردان تلاش می‌کنند نفس بکشند. بعد از یک حمله شیمیایی در این روستا، اپوزیسیون سوریه این تصاویر را بر روی اینترنت گذاشتند. اپوزیسیون می‌گوید که رژیم اسد با هواپیما بشکه‌های دارای مواد شیمیایی را در این منطقه پرتاب کرده است. در ماه اوت قبل از یک حمله مشابه در حومه دمشق که باعث کشته شدن صدها نفر گردید غرب مجبور شد که رژیم اسد را تهدید به حمله هوایی کند.

در حال حاضر در بخشهای مختلف کشور درگیری بین نیروهای اسد و اپوزیسیون ادامه دارد. در نزدیکی دمشق نیروهای رزمنده بعد از باز کردن آتش روی نیروهای اسد یک ساختمان دولتی را به تصرف خود درآوردند. این تصاویر هم آماده کردن یک سلاح ضدهوایی برای سرنگون کردن جتهای اسد را نشان می‌دهد که در شهر حلب مورد استفاده قرار گرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ebcae952-a34c-47b2-8016-3691a697bc68"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات