728 x 90

گسترش اعتراضها در عراق,اعتراض عليه مالكي,

برپایی تجمعها در استانهای به‌پاخاسته عراق با شعار مالکی باید برود

-

تظاهرات در رمادی عراق در جمعه برو گمشو
تظاهرات در رمادی عراق در جمعه برو گمشو
خطیب قائم: آنچه امروز از آتشباری، قتل، نابودی و کوچ دادن و کشتارها در یوسفیه، لطیفیه، دیالی، موصل، صلاح‌الدین و الانبار رخ می‌دهد… کشتار جمعی نژادی و فرقه‌یی کامل است. این تروریسم دولتی کامل است. باید مرتکبین آن به دادگاههای بین‌المللی احاله شوند

خطیب جمعه رمادی: مالکی فرعون دوران شده است و به قدرت چنگ زده است مثل کاری که بشار اسد در سوریه می‌کند

به گزارش تلویزیون بغداد، در چهارصد و هفتاد وپنجمین روز خیزش مردمی در 6استان به‌پاخاسته عراق جمعیت نمازگزار از مردم شش استان برای برگزاری نماز وحدت جمعه در مساجد شهرها برای مشارکت در جمعه ”برو گمشو“ گردهم آمدند. تلویزیون بغداد گفت: این نامگذاری پیامی است به نوری مالکی، که از قدرت کنار بکشد. این جنبش اعلام کرد با این نامگذاری توده مردم به ظالم می‌گوید دیگر بس است و سرنوشت تو کنار رفتن است.

خطبای جمعه بر ضرورت افزایش تمامی تلاشهای توده‌یی و سیاسی برای برطرف کردن ظلم از مردم عراق و تلاش برای برقراری یک حکومت عادلانه در کشور تأکید کردند. مردم به‌پاخاسته در گردهمایی جمعه به‌رغم توپ‌باران و کشتار وحشیانه مردم توسط مالکی تأکید کردند تا تحقق تمامی خواسته‌هایشان که برای آن به صحنه آمده‌اند ثابت و پایدار باقی خواهند ماند. به گزارش تلویزیون بغداد؛ خطیب جمعه وحدت شهرستان قائم در انبار تأکید کرد آنچه از آتشباری مالکی در فلوجه و دست باز دادن به شبه‌نظامیان در کمربندی بغداد و دیالی صورت می‌گیرد، جنایت کشتار جمعی محسوب می‌شود و مرتکبان آن باید به دادگاههای بین‌المللی احاله داد. ه شوند

به گزارش تلویزیون التغییر خطیب قائم گفت: از کدام حقوق‌بشر صحبت می‌کنید. در وضعیت موجود آنچه امروز از آتشباری، قتل، نابودی و کوچ دادن و کشتارها در یوسفیه، لطیفیه، دیالی، موصل، صلاح‌الدین و الانبار رخ می‌دهد… کشتار جمعی نژادی و فرقه‌یی کامل است. این تروریسم دولتی کامل است. باید مرتکبین آن را به دادگاههای بین‌المللی احاله داد تا مجازات شوند. نظامیان مالکی حتی راهها را به روی مردم بسته‌اند. … 38گلوله توپ فقط به دانشگاه انبار اصابت کرده است. …

در نینوا خطبای جمعه در مساجد موصل انفجارهایی را که استانهای صلاح‌الدین، انبار و دیالی را هدف قرار داده و منجر به قربانی شدن دهها تن از اهالی این استانها شده است، محکوم کردند. شیخ ابراهیم العانی امام و خطیب مسجد الازهر در خطبه خود اعمال جنایتکارانه‌ای که این استان را در برگرفته محکوم کرد و دستگاه امنیتی دولت مالکی را مسئول دانست.

تلویزیون بغداد گفت: شیخ حماد الجنابی خطیب جمعه الرمادی اعلام کرد: مالکی فرعون زمانه ما شده است و تلاش می‌کند به قدرت چنگ بزند مثل کاری بشار اسد در سوریه می‌کند.

جنبش مردمی در کرکوک اعلام کرد: عملکرد مالکی علیه مردم عراق، باعث شده است که خواسته ”برو گمشو“ در جواب دوره سوم نخست‌وزیری او مطرح شود. همچنین جنبش مردمی در دیالی تصریح کرد: آن چه در این استان جریان دارد کشتار جمعی اهل سنت و تغییر ترکیب جمعیتی در کادر ایدئولوژی حذف و قتل و کنار گذاشتن است.

خطیب جمعه بیجی گفت: دار و دسته اشغالگران هم باید مثل اشغالگران باید بروند گم شوند وی افزود تلاش نظامیان مالکی برای حمله به فلوجه شکست خورده است».

به گزارش تلویزیون الشرقیه شیخ عقیل المحمدی خطیب جمعه فلوجه درباره گسترش شبه‌نظامیان با لباس نظامی در مناطق کمربندی بغداد که بر اساس هویت، مردم را به قتل می‌رسانند هشدار داد و خواستار تحقیقات فوری شد.

به گزارش تلویزیون بغداد همزمان با تجمعات و اعتراضات سراسری روز جمعه در استانهای به‌پاخاسته خانواده‌های زندانیان در شهرستان قائم در عراق نیز با برپایی تظاهراتی در برابر مرکز تیپ 28وابسته به‌عملیات الجزیره و البادیه خواستار آزادی فرزندان زندانی خود شدند که از چند ماه قبل بدون حکم قضایی بازداشت شده‌اند.

در همین حال به گزارش تلویزیون رافدین عبدالقادر النائل از رهبران حنبش مردمی اعلام کرد:
از ابتدای نبردها تا امروز تعداد مجروحان به‌طور مشخص در شهر رمادی به بیش از 400تن رسیده و تعداد شهدا از 150نفر تجاوز کرده و به 180نفررسیده است. وی افزود: در تمام الانبار آمار به بیش از 2000 شهید و بیش از شش هزار مجروح در صفوف غیرنظامیان می‌رسد که همه آنها نتیجه آتشباری کور است که نظامیان مالکی علیه مردم انجام می‌دهند.

در همین حال تلویزیون الجزیره به‌نقل از منابع بیمارستانی در فلوجه گفت همزمان با برگزاری نماز وحدت در استانهایبه‌پاخاسته بر اثر توپ‌باران و موشک‌باران ارتش بر روی شهر فلوجه سه غیرنظامی کشته و 6نفر از جمله زنان و کودکان مجروح شدند. الجزیره گفت شهر فلوجه از روز چهارشنبه پس از اظهارات مالکی که گفت اهالی فلوجه از شهرشان کوچ کردند و فقط تروریستها و خانواده‌هایشان در شهر باقی مانده‌اند، به علت تشدید آتشباری شاهد کوچ جدیدی بوده است.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای حکومتی عراقی چهار خانه را در در المشاهده در شمال بغداد به بهانه به‌کارگیری آن از سوی عشایر مسلح منفجر کردند.

الجزیره افزود: در رمادی تعدادی از خانه‌های مردم بر اثر توپ‌باران و موشک‌باران ارتش بر روی تعدادی از مناطق رمادی دچار حریق شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f81c5b31-cea9-4241-ba98-3511fd8c17f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات