728 x 90

فاز دوم يارانه,

اعتراف رسانه‌های حکومتی: دست رد مردم به سینهٴ روحانی

-

صف برای فرم دریافت یارانه
صف برای فرم دریافت یارانه


در حالی که سیمای آخوندی در شبکه‌های اصلی و فرعی در برنامه‌ها و زیر نویس‌ها و پیامک هایش، یک ریز کاسه گدایی حسن روحانی را نزد مردم می‌چرخاند و از آنها می‌خواهد که از دریافت یارانه‌ها انصراف بدهند و با قافیه و بی‌قافیه، فتواهای شرعی و غیرشرعی نیم دوجین آخوندهای حکومتی قم را تکرار می‌کند، در اولین روز ثبت‌نام برای یارانه‌ها، خبرگزاری سپاه پاسداران از صفهای طویل مردم برای ثبت‌نام و کیهان خامنه‌ای از بازار سیاه در صف ثبت‌نام برای دریافت یارانه، در کافی نتها و پیشخوان دولتی و حتی مراکز پلیس خبر داد. سیمای آخوندی هم که کاملاً مراقب بود صفهای طویل را نشان ندهد هموطنی را نشان داد که در ساعت 17 می‌گفت از ساعت 9 صبح در صف است.

این دست رد مردم تنها به سینهٴ دولت حسن روحانی نیست. بلکه مهر بی‌اعتمادی مردم به کل نظام ولایت است که اغلب روزنامه‌های حکومتی خواسته و ناخواسته به آن اعتراف کرده‌اند.

به اذعان کیهان خامنه‌ای وقتی مردم می‌بینند کمتر از 50نفر، حدود یکصدهزار میلیارد تومان از بانکها وام می‌گیرند و راست راست راه می‌روند می‌پرسند چرا ما انصراف بدهیم؟ ارگان خامنه‌ای در همین مطلب، به «بی اعتمادی مردم» به‌خاطر «تلخکامی» شان از «مسئوولان نظام» اذعان کرد. (کیهان 21فروردین یادداشت روز)

روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی که مواضع رفسنجانی را بازتاب می‌دهد و از دولت روحانی حمایت می‌کند، در مورد مخالفت مردم با سیاستهای ضدمردمی حذف یارانه توسط دولت، ناگزیر اعتراف کرد که قطع پرداخت یارانه نقدی، حساسیتهای زیادی در جامعه ایجاد کرده چون هدفمندی در ذهن مردم مترادف با «کاهش قدرت خرید، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، افزایش پی‌درپی قیمت‌ها، تورم، بیکاری و رکود» است.

روزنامه حکومتی ابتکار از باند رفسنجانی ـ روحانی هم در سرمقاله روز 21فروردین خود ناخواسته، به نفرت مردم از سیاستهای اقتصادی دولت روحانی اعتراف کرد و از «فاجعه ای» که در راه است ابراز وحشت کرد و هشدار داد که مردم ممکن است «واکنش منفی قدرتمندی را بروز دهند» چون «جراحی اقتصادی با بدنهٴ ضعیف و آلوده به فساد کشور» برای مردم حاصلی جز فشار نداشته است.

در این میان برخی روزنامه‌های حکومتی نیز از شیادی دولت حسن روحانی در اظهار «نداری» پرده برداشته‌اند. از جمله رسالت ارگان باند مؤتلفه یک قلم از وجود 54میلیارد و 750 میلیون دلار درآمد از شرکت نفت خبر داد که در هیچ جای بودجه دولت روحانی از آن اسم برده نشده است و می‌تواند به‌راحتی پاسخگوی تأمین پرداخت یارانه‌ها به تمام مردم باشد. (سرمقاله رسالت 20فروردین به قلم محمد کاظم انبار لویی)

اعترافهای رسانه‌های باند رفسنجانی، به افراط دولت حسن روحانی در تبلیغ برای انصراف دادن مردم از یارانه و به صحنه آوردن آخوندهای قم با فتاوی حکومتی، وجه دیگری از اذعان به دست رد زدن مردم بر سینهٴ دولت روحانی، به‌خاطر شیادی و خالی کردن جیب مردم محروم است. روزنامه جهان صنعت از همین باند، دولت روحانی را شماتت کرد که به‌خاطر «شندر غاز» یارانه نقدی، قدرت خرید مردم را با تورم 40 درصدی به‌شدت کاهش داده است و تکلیف مردم را روشن نمی‌کند.

به این ترتیب هم باندیهای روحانی که تلاش می‌کردند در تبلیغات دجالگرانه مردم را همسو با او نشان دهند، اینک به‌خاطر مصلحت نظام، نسبت به انفجار خشم مردم، به‌صراحت به یکدیگر هشدار می‌دهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5308e2b-9d2e-4a78-aaa2-dfdf8f882ee5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات