728 x 90

جهان رسانه,

مسابقه ماراتن در صحرای مراکش

-

ماراتن در صحرای مراکش
ماراتن در صحرای مراکش
مسابقه ماراتن در صحرای مراکش در نزدیکی مرز الجزایرکه یک هفته طول می‌کشد آغاز شد. مسیر این مسابقه کاملاً محرمانه نگه داشته می‌شود و تا شب قبل از مسابقه به شرکت کنندگان گفته نمی‌شود.
در این منطقه مراکش درجه حرارت 50 درجه سانتیگراد است و مسیر راهپیمایی از مناطق نمکزار تا دشتهای صخره‌ای و شنزارها می‌گذرد. این مسابقه در 6 مرحله انجام می‌شود که چهارمین مرحله سخترین مرحله و حدود 80 کیلومتر است و باید در 34ساعت طی شود. در سال 1994 یک دونده ایتالیایی که در توفان شن مفقود شده بود 9روز بعد در 300 کیلومتر خارج از مسیر مسابقه پیدا شد در حالی‌که 20 درصد وزن بدنش را از دست داده بود.
اندی ریچاردسون: در این مسابقه هرکس یک انگیزه متفاوتی برای شرکت دارد. برخی داستانهای نگران‌کننده هم شنیده می‌شوند.
تد جکسون: من هیجان و ماجراجویی را دوست دارم. قبلاً هم در یک مسابقه مارتن در قطب شمال شرکت کردم که برودت به منفی 40 درجه می‌رسید. گفتم چرا درجه حرارت بالای 40 درجه را امتحان نکنم. ولی در اصل من به‌خاطر جمع‌آوری پول برای یک انجمن خیرهٴ مبارزه با بیماری «ام اس» در انگلستان شرکت کرده‌ام.
دامش میستوری: بیشتر نگران این هستم که با این کوله‌ام که 10 کیلو وزن دارد روی پایم بمانم. فکر می‌کنم گرما مشکلی نباشد در دویدن هم مشکلی نباید داشته باشم اما وقتی این وزن را حمل می‌کنی با این‌که باری نداشته باشی تفاوت زیادی دارد. از طرفی چون تجربه دویدن در شنزار را ندارم یک مقدار برایم ناشناخته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6db052e-022f-45b3-bab0-13336a73fb39"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات