728 x 90

جنايات جنگي,

شورای حقوق‌بشر سازمان ملل به تحقیق در مورد جنایات جنگی در سریلانکا رأی داد

-

شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد
شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد
خبرگزاری فرانسه:
شورای حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد روز پنجشنبه 7فروردین 93 تصمیم به شروع تحقیقات در مورد اتهام جنایات جنگی در سریلانکا گرفت، این اقدام در حالی صورت گرفت که دولت سریلانکا به‌شدت تلاش کرد تا از این کار ممانعت کند.
شورای حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد با 23 رأی موافق در برابر 12 رأی مخالف این قطعنامه را مورد تصویب قرار داد. در قطعنامه گفته شده است زمان آن فرا رسیده که یک ”تحقیقات همه‌جانبه در مورد اتهامات جدی نقض حقوق‌بشر و بدرفتاریها و جرایم صورت گرفته در سریلانکا انجام گیرد ”.
سفیر سریلانکا در مقر اروپایی سازمان ملل‌متحد در ژنو این قطعنامه را رد کرد.
بر اساس این قطعنامه ناوی پیلای رئیس کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد شخصاً خواهان یک ”تحقیقات بین‌المللی با نتایج مادی در غیاب یک پروسه کشوری [در سریلانکا] ”شده بود.
بدینصورت دفتر ناوی پیلای مأموریت یافته است تا حوادث بین سالهای 2002 تا 2009 در سریلانکا را مورد تحقیق قرار دهد...
بازرسان سازمان ملل‌متحد می‌گویند در تهاجم نهایی ارتش سریلانکا که به کشور مستقل تامیل بعد از 37سال جنگ پایان داد، هزاران نفر از قوم تامیل کشته شدند.
ناوی پیلای روز چهارشنبه به شورای حقوق‌بشر سازمان ملل گفت این امر بسیار مهمی است تا ابعاد و شدت ”اتهامات نقض حقوق‌بشر مشخص شود.
بر اساس ارزیابی سازمان ملل‌متحد در درگیریهای بین سالهای 1972 الی 2009، صد هزار نفر جان باختند...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81a512cb-f726-449a-abda-12747702995c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات