728 x 90

اوكراين,

عواقب تجاوز مسکو به اوکراین بر اقتصاد روسیه

-

--
--
دیمیتری پشکوف، سخنگوی پوتین در مصاحبه با خبرگزاری روسی اینترفاکس خواستار همکاری وسیع روسیه با غرب شد. این در حالی است که هفت کشور بزرگ صنعتی جهان عضویت روسیه در گروه 8 را به تعلیق درآورده‌اند. روسیه اعلام کرده که خواستار مذاکره در تمام زمینه‌ها با غرب است.

او تأکید کرد: «روسیه علاقمند است در تمام زمینه‌ها با غرب همکاری کند».

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز سه‌شنبه (۵ فروردین) در لاهه اعلام کرد نگران است که اقدام روسیه در ارتباط با شبه‌جزیره کریمه الگویی برای دیگر کشورهای بحران‌زده برای توسعه خود شود. فرار سرمایه از روسیه بحران کریمه و الحاق آن به روسیه سبب شده است که بسیاری از سرمایه‌داران، خاک روسیه را ترک کنند. گفته می‌شود احتمال تحریمهای اقتصادی روسیه سبب شده این سرمایه‌داران که در روسیه فعالیت می‌کنند، سرمایه‌های خود را از این کشور خارج سازند. کریس وآفر، از مسئولان یک شرکت مشاور در مسکو روز سه‌شنبه (۵ فروردین) در گفتگو با خبرنگار روزنامه تایمز مالی در این باره گفت کرملین بر این نظر است که سرمایه‌های مستقر در روسیه به‌شدت خارج می‌شوند.

این روزنامه نوشته است به نظر آندره کلپاخ، معاون وزیر اقتصاد روسیه، در سه ماه اول سال جاری میلادی، تا ۷۰ میلیارد دلار سرمایه از روسیه خارج خواهد شد. به این ترتیب طی سه‌ ماه اول سال، سرمایه‌یی که از روسیه خارج می‌شود به‌اندازه کل سرمایه خارج شده در سال گذشته خواهد بود. در سال ۲۰۱۳ میلادی ۶۳ میلیارد دلار از روسیه خارج شده بود. انستیتو ”اینفو“ در مونیخ نیز اعلام کرده است که تحریمهای روسیه به این کشور بیش از اتحادیه اروپا ضربه اقتصادی وارد می‌کند. برمبنای برآوردهای انستیتو ”اینفو“ صادرات روسیه به اتحادیه اروپا ۱۵ درصد کل بودجه این کشور است، در حالی که صادرات اتحادیه اروپا به روسیه تنها یک درصد بودجه این کشورها را شامل می‌شود. باراک اوباما٬ رئیس‌جمهور آمریکا و سران شش کشور دیگر صنعتی جهان روز دوشنبه (۴ فروردین) در لاهه به روسیه هشدار دادند در صورت تداوم اقدامات بی‌ثبات‌کننده این کشور در اوکراین، تحریمهای اقتصادی علیه روسیه را تشدید خواهند کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac21446c-f5fb-4707-9461-1390616fc261"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات