728 x 90

اعمال تحريمات عليه رژيم,

گزارش رویتر از معاملات نفتی رژیم بعد از توافق ژنو

-

تحریم نفتی رژیم ایران
تحریم نفتی رژیم ایران
خبرگزاری رویتر به‌نقل از یک منبع در هند که خواسته است ناشناس بماند گزارش کرد: هند باید واردات نفت خود از رژیم ایران را به نسبت دو سوم کاهش خواهد داد تا با توافقنامه ژنو هماهنگ عمل کرده باشد.
بر اساس توافقنامه ژنو رژیم ایران موظف است صادرات نفت خود را در سقف یک میلیون بشکه در روز ثابت نگه دارد.
رویتر گزارش کرده است هند پس از افزایشی که در طرح برای بارگیری نفت وارداتی از رژیم ایران طی ماههای ژانویه تا مارس در نظر گرفته است، باید به‌دنبال آن خرید نفت خام از رژیم را در حد 110هزار بشکه در روز نگه دارد تا در مجموع ظرف 6ماه یعنی از 20ژانویه تا 20ژوئیه به‌طور معدل 195هزار بشکه در روز از رژیم ایران نفت خریده باشد.
رویتر گزارش می‌کند: بر اساس توافقنامه 24نوامبر، بین رژیم ایران و 6قدرت جهان، رژیم ایران باید صادرات نفت خود را در حد 1میلیون بشکه در روز، که حد تولید جاری رژیم هنگام مذاکرات ژنو بوده است، نگه دارد. یک مقام بلندپایه سیاستهای انرژی آمریکا پیغامی به هندوستان داده است که اولین نشانه از عدم تحمل آمریکا نسبت به هر گونه افزایش (تولید نفت رژیم) است.
از هنگامی که توافقنامه موقت ژنو به امضا رسید، خرید نفت از ایران توسط 4مشتری عمده آن یعنی چین، هند، ژاپن و کره جنوبی رو به افزایش گذاشته است و از 935هزار بشکه در روز در تمام طول سال 2013، در ژانویه 2014به سطح متوسط 1میلیون و 250هزار بشکه در روز رسید.
منابعی در دولت هند که می‌خواستند ناشناس بمانند گفتند: ”واقعیت این است که دولت آمریکا به ما گفته است صادرات نفت ایران به هندوستان بین ژانویه تا ژوئیه نباید از سقف 195هزار بشکه در روز تجاوز کند و ما به آنها پاسخ دادیم که به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد“.
رویتر در ادامه این گزارش می‌افزاید: تحریمهای سخت میزان صادرات نفت ایران را نصف کرده است. این امر باعث کمبود ارز در دست رژیم ایران شده و آن را به پای میز مذاکره کشانده است.
در حالی که کاهش تحریمها، ترتیب دادن صدور نفت را آسان‌تر کرد و مشتریان دیگر ناچار به کاهش مستمر خرید خود نبودند، اما هدف این بود که تمام خریداران از پایان سال میلادی گذشته حجم خرید خود را تغییر ندهند.
هند در سه ماهه اول 322هزار و 200بشکه در روز نفت خام از رژیم ایران بارگیری کرده است. این رقم در ماه ژانویه به 345هزار بشکه در روز رسید. اما رویتر بر اساس کار روی داده‌های ورود تانکرها به هندوستان، رقم واردات نفت از رژیم ایران به هندوستان را در ماه ژانویه 412هزار بشکه در روز می‌داند که دو برابر میزان واردات در ماه دسامبر است. منابع به رویتر گفتند این افزایش به‌معنای آن خواهد بود که پالایشگاهها هند باید از اول آوریل تا بیستم ژوئیه خرید نفت از ایران را در حد 110هزار بشکه در روز نگه دارند تا به‌طور معدل و در مجموع 6ماه، معدل خرید 195000بشکه در روز حفظ شود.
احتمال آن وجود دارد که تا پایان سال مالی در هندوستان در پایان ماه مارس، این کشور خرید نفت از رژیم ایران را به میزان یک پنجم کاهش خواهد داد و به میزان 214هزار و 300بشکه در روز کاهش خواهد داد که بسیار بیشتر از 15درصد کاهشی است که آمریکا خواستار آن است.
شرکت «ایسار اویل» بزرگترین خریدار هندی نفت رژیم ایران در سال مالی جاری است. این شرکت از شرکت دولتی پالایشگاه و پتروشیمی «مانگالور» در زمینه خرید نفت از رژیم ایران پیشی گرفته است. یک مقام دولتی گفت «ایسار اویل» خرید نفت از رژیم ایران را 30درصد بیش از 80هزار بشکه در روز که در قراردادش آمده بود افزایش داده است. این افزایش به‌خاطر آن است که رژیم ایران به هندوستان تخفیف می‌دهد و هزینه حمل و نقل را هم می‌پردازد. «ایسار اویل» پیشنهاد داده است که در ماه مارس 5میلیون و 360هزار بشکه نفت از رژیم ایران خریداری کند که به‌معنی خرید 105هزار بشکه در روز خواهد بود.
شرکت مانگالور در طول سال مالی جاری نیز به‌طور معدل 84هزار بشکه در روز از رژیم ایران نفت خریداری کرده است در حالی که در قرار دادش 80هزار بشکه در روز در نظر گرفته شده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39c1e944-cfa7-48c9-8a8d-52f0d1c383f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات