728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

تظاهرات مردم عراق در استانهای بغداد، بابل، العماره و ناصریه علیه فساد و بیکاری در حاکمیت مالکی

-

تظاهرات مردم ناصریه در روز جمعه
تظاهرات مردم ناصریه در روز جمعه
بنا‌ به گزارش تلویزیونهای عراق از جمله التغییر و بغدادیه و رافدین شهرهای بغداد، بابل، العماره، ناصریه شاهد تظاهراتی علیه فساد و بیکاری در حاکمیت مالکی بود.

به گزارش تلویزیون التغییر در تظاهرات ذیقار یکی از تظاهر کنندگان گفت: ما در اعتراض به بیکاری و فاش ساختن تراز مالی بودجه سالهای پیش که حداقل میلیاردها دلار تخمین زده می‌شود که نمی‌دانیم کجا هزینه و خرج شده است و علیه کسانی که در ناز و نعمت در حاکمیت هستند دست به تظاهرات زده‌ایم. ما خواستیم به میدان فردوس برویم اما نیروهای امنیتی مانع ما شدند و سؤال ما این است که چرا نیروهای امنیتی همیشه به ما مردم بغداد زور می‌گویند. بهرحال امروز ما برای تظاهرات آمدیم و اگر خواسته‌هایمان برآورده نشود دست به تظاهرات دیگری خواهیم زد و اگر باز هم خواسته‌هایمان برآورده نشد شب انتخابات تحصن می‌کنیم. یک شهروند دیگر شرکت کننده در تظاهرات گفت: امروز دومین جمعه‌ای است که دست به تظاهرات زده‌ایم… به ما اجازه نمی‌دهند که به میدان فردوس که در فاصله 10 متری است نزدیک شویم، … مردم عراق نابود شدند، مردم با فقر سکوت کرده و زندگی می‌کنند، مردم درآمدی ندارند و فقیر هستند، بیش از 5 میلیون بیوه وجود دارد، صنعت در عراق از بین رفته است 68 شرکت در عراق تعطیل شده‌اند، کشاورزی نیست، … بخدا قسم اگر امیرالمؤمنین این‌جا بود می‌دانست چه کار کند، اما متأسفانه مدعی اسلام هستید و اسلام از شما بری است.
یک شهروند دیگر گفت: من فقط یک چیز می‌گویم، کرسیهای شما از چوب است و مردم آتش شده‌اند، حواستان را جمع کنید کرسیهایتان آتش می‌گیرد.
یکی دیگر از تظاهر کنندگان گفت: در این تظاهرات من می‌گویم مرگ با عزت بهتر از زندگی در ذلت است.
تلویزیون التغییر گزارش داد فیلمهایی بر روی اینترنت گذاشته شده که نیروهای امنیتی به تظاهر کنندگانی که خواستار سرنگونی دولت و لغو قانون بازنشستگی هستند شلیک می‌کنند.
تلویزیون التغییر گزارش داد: صدها تظاهر کننده در ناصریه با برپایی تظاهراتی خواستار محاکمه سارقان بیت‌المال مردم شدند
به گزارش تلویزیون الرافدین صدها تن از عراقیان از استان بغداد دست به تظاهرات زدند و خواهان مبارزه با فساد گردیدند. منابع مطلع گفتند که نیروهای پلیس با بهانه اقدامات امنیتی از رسیدن تظاهر کنندگان به میدان فردوس جلوگیری کردند به‌رغم این‌که تظاهر کنندگان اجازه برای برگزاری تظاهرات گرفته بودند. همانند این تظاهرات در بابل نیز انجام شد منابع گفتند که تظاهرات بزرگی در تقاطع الثوره در وسط شهر به سمت دفتر پارلمان در استان حرکت کرد و خواهان مبارزه با فسادی که در همه قسمتهای دولت مالکی جریان دارد شدند و از پارلمان خواستند که ماده‌های 37 و 38 قانون بازنشستگی را که اخیراً پارلمان تصویب نموده لغو نمایند. منابع اضافه کردند که تظاهر کنندگان شعارهایی در محکومیت دولت مالکی و لغو این امتیازاتی که از غذای مردم عراق زده است گردیدند.
در استان ذیقار صدها تن از اهالی ناصریه که خواهان لغو امتیازات اعضای پارلمان و توقف دزدی اموال مردم بودند تظاهرات کردند. در استان میسان در خیابانهای شهر العماره تظاهرات بزرگی که صدها تن از اهالی استان از اقشار و گروه‌های مختلف اجتماعی و سازمانهای مجتمع مدنی در آن شرکت داشتند برگزار شد آنها گفتند تصویب امتیازات شیوه‌یی از طرف برخی از سیاسیون و مقامات بالای دولت برای به‌دست آوردن امتیازاتی خارج از قانون است که یک سرقت آشکار از اموال عمومی است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb5d1cbd-cbff-47bd-82b6-3cb403c3aabd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات