728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۱۴اسفند ۱۳۹۲

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
در روزنامه‌های حکومتی چهارشنبه عمق شکاف درونی نظام در اثر جام زهر هسته‌ای، در تقابل باندهای وابسته به خود ولی‌فقیه ارتجاع با توافقنامه هسته‌یی ژنو به‌صورت برجسته‌ای به چشم می‌خورد. آنها هر تخاصم باندی را به این موضوع می‌کشانند: این به‌رغم تلاش برای برجسته کردن حمایت خبرگان آخوندی از مذاکرات است.

جوان: بازی بانکی غرب با توافق ژنو و ملعبه‌ای به نام روز‌های تعطیل تقویم میلادی
قسط اول «ژنو» نرسید، دومی هم واریز نشد
کیهان: یادداشت روز: یکی بر سر شاخ بن می‌برید!
چرا به جای تحکیم مبانی دینی مردم و رسیدگی به خواست و درد دل واقعی آنها، حرفهایی از سر سیری می‌زنند و ژست مشمئزکننده روشنفکری می‌گیرند!؟
واقعیت این است که مواضع فرهنگی دولت، بی‌تردید و تعارف، مصداق عینی و بارز نگرانی‌ها و چراهای فوق است
تأسف و تعجب آنگاه بیشتر می‌شود که این مدعیان دروغین آزادی بیان و تبادل افکار و اندیشه، در مسائلی به مراتب کم‌اهمیت‌تر از اعتقادات دینی، دهان مخالفان را می‌بندند و ابداً به گفتگو و بیان نظرات قائل نیستند! مثلاً نقد توافقنامه ژنو میوه ممنوعه است!

در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه، برخورد با سیاستهای سوپاپ اطمینانی دولت روحانی به‌مثابه جام زهر اجتماعی، و به لرزه درآمدن ارکان باندهای حکومتی آن‌روی سکة وضعیت متلاطم و انفجاری جامعه را نشان می‌دهد

کیهان: سلطنت طلبان تأیید می‌کنند وزارت ارشاد تجلیل می‌کند

سیاست روز: بادی که وزیر ارشاد کاشته دولت را توفان‌زده نکند
جنتی در همین نیم‌سال پوشیدن کسوت وزارت بارها اظهارنظرهایی کرد که موجب حاشیه‌ سازیهای جدی در کشور شد.
همراه شده با موج فتنه‌گران سال ۱۳۸۸ از خارج، به اتاق وزیر جنتی، دیگر رونمایی وزیر کمتر فرهنگی و بیشتر سیاسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از منویات و نظرات فرهنگی و سیاسی خویش بود.
موضوع تک‌خوانی زنان خواننده که از دیرباز جزو خطوط قرمز متشرعان بوده است نیز مورد عنایت جناب وزیر قرار گرفت
این چریک سالهای نخست انقلاب که‌گویی تاثیرگذاری فیس‌بوک بر اخلاق جوانان و تاثیرگذاری آن بر اغتشاشات سال ۸۸ را چندان جدی ندانسته، کارکردهای آن را فراتر از این موارد دانست.

خیز باند رفسنجانی_ روحانی برای تسخیر رادیو تلویزیون و تأکیدشان بر خوراندن جام زهر اجتماعی به نظام در وحشت از خیزش مردم، تشدید تخاصمات را به روزنامه‌ها کشانده است:

اعتماد: حسام الدین آشنا نماینده دولت در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما: گروهی فکر می‌کنند انتخابات ادامه دارد. کشمکش دولت و صدا و سیما بر سر چگونگی پوشش اخبار دستگاههای اجرایی انگار تمامی ندارد و با نقل قولی از طرفین این مجادله هر روز داغ‌تر از قبل می‌شود

ابتکار: سرمقاله: ایران 10 میلیونی «فیس بوک»!
به نظر می‌رسد کاهش تعداد مخاطبان مجموعه بزرگ، پرهزینه‌ و نه چندان محبوب صدا و سیما که به احتمال قریب به یقین ناشی از افزایش نفوذ شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و برخی کانال‌های ماهواره‌یی است، علت اصلی مخالفت‌ طیف تندرو اصول‌گرا با رفع فیلترینگ فیس‌بوک باشد، زیرا این شبکه اجتماعی در کنار افزایش تنوع و نفوذ شبکه‌های توزیع خانگی سریال‌های نمایشی در کشور، موجب شده است تا رسانه ملی و نگاه جانبدارانه‌اش به حوزه سیاسی کشور، روز از پی روز بیشتر در انزوا قرار بگیرد.

حوادث اوکراین بعد از اعلام عقب‌نشینی روسیه از مداخله نظامی، خوشحالی باندهای حکومتی را تبدیل به وحشت کرده و جنگ جناحها را دامن زده است:

جوان: چرا تجدیدنظر طلبان از کودتای اوکراین خوشحالند

آفتاب یزد: تاثیر تحولات اوکراین بر پرونده هسته‌یی / حسن هانی زاده: تقابلها جدی شود به‌طور قطع روسها از ظرفیت ایران استفاده می‌کنند / احمدشیرازد: بایدهوشیار باشیم که پرونده هسته‌یی وسیله تسویه‌حساب بین غرب و روسیه نشود

سایر عنوانهای روزنامه‌های حکومتی بازتاب تاثیرات جام زهر در عرصه‌های مختلف نظام و تشدید تخاصمات درونی نظام است:

رسالت: شریعتمداری: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران منحل نشده بلکه به انگلیس نقل مکان کرده است

ابتکار: دغدغه خبرگان پاسخ روحانی: از خط قرمز عبور نمی‌کنیم

ابتکار: پس لرزه‌های 24خرداد اردوی اصول‌گرایان را با بحران رهبری مواجه کرد، یوم الفصل اصول‌گرایان در آستانهٴ سال نو

اعتماد: باهنر: کار دیپلوماسی هسته‌یی سخت است

اعتماد: انتقاد از رسانه‌های شدن صدور قرار مجرمیت برای رحیمی

اعتماد: عراقچی: تعلیق غنی‌سازی در سال گذشته تجربه موفقی نبود اما لازم بود

رسالت: آل اسحاق: 5 تا 7 میلیون خانوار از یارانه انصراف دهند

جوان: رئیس قرارگاه عمار: قوه قضاییه درباره انجمن روزنامه‌نگاران مماشات نکند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51bdb528-5e17-462f-998a-a959b023c82a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات