728 x 90

سوريه,

ابراز همدردی پروفسور استفن هاوکینگ با کودکان سوری

-

پروفسور استفن هاوکینگ
پروفسور استفن هاوکینگ
یکی از بزرگترین دانشمندان جهان صدای بسیار جالب خود را علیه وحشتی که کودکان سوری با آن مواجه هستند بلند کرده است. وحشتی که دیکتاتور خونریز سوریه ایجاد کرده است. بخشهایی از مصاحبه پروفسور استفن هاوکینگ با سی.ان.ان:
پروفسور استفن هاوکینگ که با سازمان ”نجات کودکان“ کار می‌کند یک مقاله در روزنامه واشینگتن پست نوشته و نگاه دانشمندانه خود را بر روی قربانیان و نجات یافتگان سوریه متمرکز کرده است.
پروفسور استفن هاوکینگ: اتفاقی که امروز در سوریه رخ می‌دهد تنفرانگیز است.
جامعه جهانی بدون هیچ احساسی از دور آن را نظاره می‌کند. احساس ما کجا رفته است؟ حس عدالت جمعی ما کجا رفته است؟
سی.ان.ان: این صدای کامپیوتری پروفسور استفن هاوکینگ بود. فیزیکدان معروف و نویسنده ”تاریخ کوتاه زمان“. او، تنها متخصص ”حفره‌های سیاه“ و ”انفجار بزرگ“ نیست بلکه تجاربی هم در مورد زنده ماندن دارد. وی نصف قرن را با بیماری ”ای ال اس“ (ALS) به‌سر برده است. اعتقاد عمومی بر این است کسی که به این بیماری مبتلا می‌شود بیش از 5سال زنده نمی‌ماند. اما او زنده مانده است.
پروفسور هاوکینگ: «من گاهی اوقات به فکر می‌افتم از دید موجودات دیگر که از عمق فضا به ما نگاه می‌کنند، ما چه شکلی هستیم؟ آیا ما به آنچه که داریم و به آنها نشان می‌دهیم افتخار خواهیم کرد؟ چگونه ما به‌عنوان برادر با هم رفتار می‌کنیم؟»
این اولین باری نیست که یک فیزیکدان معروف وارد عرصه سیاست می‌شود تا جان افراد را نجات بدهد. در سال 1939 یک پناهنده از آلمان نازی، آلبرت انیشتن نیز یک نامه به رئیس‌جمهور آمریکا ”فرانکلین روزولت“ نوشت و از وی خواست مانع از دستیابی هیتلر به بمب اتمی شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bec92836-a0e2-4256-a1a5-d09d9bc00610"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات