728 x 90

اتمي رژيم,بن بست اتمي,

روند تحولات در آستانه مذاکرات اتمی رژیم ایران و کشورهای ۱+۵ در ۲۸بهمن در وین

-

مذاکرات اتمی رژیم ایران با کشورهای 1+5 -آرشیو
مذاکرات اتمی رژیم ایران با کشورهای 1+5 -آرشیو
روز 28بهمن، دور جدید گفتگوهای رژیم با کشورهای 1+5 در وین برگزار خواهد شد.
مذاکرات دور نهایی هسته‌یی در روز 28بهمن 92 (17فوریه) در وین آغاز می‌شود. یکی از مسائل مورد بحث در این دور از گفتگوها، موشکهای بالستیک رژیم است که می‌تواند حامل کلاهک هسته‌یی باشد. وندی شرمن معاون وزارت‌خارجه آمریکا، این موضوع را در استماع کنگره مطرح کرد که باعث برانگیختن مخالفتهای جدید در مورد توافقنامه و مذاکرات آتی گردید که با سخنرانی خامنه‌ای در روز 19بهمن شروع شد و در نمایش حکومتی 22بهمن ابعاد جدیدی گرفت.
معاون وزارت‌خارجه رژیم درباره این دور از مذاکرات گفت، ء «هفته آینده برای شروع مذاکرات مرحله نهایی به وین خواهیم رفت. ولی هیچ سایتی تعطیل نخواهد شد و غنی‌سازی اورانیوم به‌عنوان حق مسلم ایران ادامه خواهد یافت».
عراقچی نیز گفت، مذاکرات سختی است و معلوم نیست چند ماه طول خواهد کشید، ممکن است شش ماه تا یک سال طول بکشد.
از طرف دیگر، بعد از دو روز مذاکره رژیم با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در روز 20بهمن، دو طرف در مورد 7 محور به توافق رسیدند. یکی از بندهای این توافق، ارائه اطلاعات در مورد چاشنی EBW است که در گزارش نوامبر 2011 آژانس آمده بود، رژیم ایران چاشنی‌هایی به‌نام EBW ساخته که تقریباً هیچ کاربردی جز کاربرد نظامی (آن هم در زمینه اتمی) ندارد. این موضوع نشان‌دهنده فشار جدید بر رژیم آخوندی علیه برنامه موشکی آن است. به‌نظر می‌رسد، رژیم در توافقنامه ژنو پذیرفته است، که به موضوع قطعنامه‌های شورای امنیت بپردازد. از 6 قطعنامه که در فاصله سالهای 2006 تا 2010 صادر شده‌اند، 5 قطعنامه به موشکهای بالستیک نیز اشاره کرده‌اند. که در آنها گفته شده، رژیم ایران نباید هیچ فعالیت مرتبط با موشکهای بالستیکی را انجام دهد که قادر به حمل سلاحهای هسته‌یی باشند.
در همین رابطه کابینه آخوند روحانی از برگزاری یک مانور موشکی توسط سپاه ممانعت به‌عمل آورد، که زمینه جدیدی از جنگ گرگها را به‌دنبال داشت و 23 عضو مجلس ارتجاع از باند خامنه‌ای به روحانی تذکر کتبی دادند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2fe9f11d-6462-4ca6-8494-ca6944d3bcde"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات