728 x 90

سوريه,

تهاجم رزمندگان به گروه داعش در حومه حلب

-

عملیات رزمندگان ارتش آزادی سوریه در مناطق شرق و حومه شرق حلب
عملیات رزمندگان ارتش آزادی سوریه در مناطق شرق و حومه شرق حلب
انقلابیون سوریه در حومه حلب پیروزیهایی را بر گروه داعش به دست آوردند. جبهه تحریر فرات اعلام کرد که کنترل جاده مواصلاتی میان حومه شرقی شهر حلب و منطقه شرقی این شهر را به دست آورده است و مناطقی در حومه شمالی و شرقی شهر را از عناصر داعش پاکسازی کرده است.
گزارشی از تلویزیون اورینت:
در حومه حلب انقلابیون پیروزی‌هایی را بر داعش به دست آوردند. جبهه تحریر فرات اعلام کرد که مناطق شرق و حومه شرق حلب را از عناصر داعش پاکسازی کرده است.
درگیریهای سنگینی به مدت سه روز به طول انجامید. در این درگیریها انقلابیون تلاش کردند که محاصره شهرک راعی که توسط این گروه تحمیل شده بود را بر دارند. طی این درگیریها نزدیک به بیست نفر از عناصر داعش کشته شدند و تعدادی از آنها به اسارت درآمدند. همچنین جاده مواصلاتی شهر منبج به الرقه توسط انقلابیون تصرف شد.
نبردهای مشابهی نیز در اطراف شهر رفعت وجود داشت که طی آن انقلابیون تعدادی از افراد این گروه را به هلاکت رساندند. افراد لشگر توحید در نزدیکی مدرسه مشاط در حومه شمالی شهر کمینی را نصب کردند و مانع تصرف مدرسه توسط این گروه شدند. طی این درگیریها نیز نزدیک به بیست تن از عناصر داعش کشته شدند.
هم زمان با این عملیات نیروهای رزمنده تهاجم گروه داعش از سمت حومه شمالی را سد کردند و در اطراف زندان مرکزی در نزدیکی مدرسه مشات حلب با آنها درگیر شدند.
هم زمان با درگیریهای اطراف شهر رژیم اسد پرتاب بشکه‌های انفجاری بر روی مردم بی‌دفاع را برای پنجمین روز متوالی ادامه داد و منطقه طریق الباب را هدف قرار داد که در نتیجه بیش از 15نفر کشته و دهها زخمی بر جای گذاشت. رژیم اسد همچنین مناطق قاضی عسکر و المیسر را نیز هدف بشکه‌های انفجاری قرار داد. این جنایات توسط رژیم در زمانی صورت می‌گیرد که روز گذشته بیش از 60نفر در همین شهر کشته شدند و دهها تن از سایر شهروندان نیز در زیر آوارها زخمی شدند و تمام شهر از کمبود دارو و مواد غذایی رنج می‌برد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de09767a-3eb8-4d66-917d-4847f211bc12"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات