728 x 90

سفرهاي خواهر مريم,

سنای فرانسه تلویزیون پوبلیک: حمایت سنا از اپوزیسیون ایران

-

خواهر مریم در سنای فرانسه
خواهر مریم در سنای فرانسه
رژیم ایران امروز در کنج دیوار قرار گرفته است
مذاکرات صلح بر سر جنگ در سوریه فردا در مونترو گشایش می‌یابد و برای اولین بار اپوزیسیون و رژیم دمشق را گردهم می‌آورد. حذف رژیم ایران به‌نقل از مسکو «یک اشتباه است» در حالی که بقیه سنگین وزنهای منطقه مثل عربستان سعودی دعوت شده‌اند ولی سازمان ملل در مورد علت تصمیمش گفت که رژیم ایران حاضر نشده است از یک دولت انتقالی در سوریه حمایت کند. و امشب به وضعیت ایران توجه می‌کنیم. نقطه‌نظر مخالفان رژیم ایران چیست؟ روزنامه‌نگار ما ژولی اولن با آنها در پاریس دیدار کرده است. نگاه کنید.
وضعیت سیاسی در ایران ـ اپوزیسیون به تغییر باور ندارد
در حالیکه ایران بار دیگر در مرکز اشتغالات بین‌المللی قرار گرفته است بیلانی که رئیس‌جمهور جنبش مقاومت ایران ارائه می‌کند، غیرقابل بحث است.
مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران: «در 2013 ملاها بیش از 700نفر را اعدام کرده‌اند. این بالاترین تعداد اعدام در ده سال گذشته در ایران است».
سناتور ژان پیر میشل: «باید گفت و بی‌وقفه تکرار کرد که این رژیم به این صورت شایسته هیچ، هیچ و هیچ ترحم یا احترامی از جانب رژیمهای دموکراتیک نیست»
الن ویوین، وزیر مشاور سابق در امور خارجه: «باید برای شش ماه آینده خوشبین بود، اما باید قاطع بود که همهٴ فشارهای مؤثر و قوی را در صورتی‌که بعد از شش ماه چیزی پیشرفت نکرده بود، به‌کار بست».
خبرنگار: اگر‌چه اساس کار باقی مانده است ولی به نظر می‌رسد که رژیم ایران امروز در کنج دیوار قرار گرفته است.
فدریک آنسل، متخصص ژئوپلیتیک: «اقتصاد متلاشی است و وقتی اقتصاد روی زمین است در نطفهٴ خودش قیام اجتماعی را به همراه می‌آورد، خوب یک قیام اجتماعی، در بهار عرب در سه سال گذشته مشاهده کردیم، به‌طور بالقوه می‌تواند منجر به سرنگونی رژیم شود. با توجه به این‌که رژیم ایران به‌اندازه کافی ضعیف شده است چنین چیزی را آرزو نمی‌کند».
خبرنگار: آیا توافق نهایی به نتیجه خواهد رسید؟ گفتگوهای آینده به نظر پیچیده می‌رسد. برای باز پس‌گیری 96 میلیون [میلیارد] یورو که توسط تحریمها بلوکه شده است، رژیم ایران مجبور است برای همیشه بعضی از فعالیتهایی را که در برنامه هسته‌یی‌اش به آنها می‌بالد، تعطیل کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30ac56a2-7315-42a2-8136-fafe8998db63"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات